Sitter och väntar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
I går em. ringde en helt ny kommun för oss och frågade i fall vi kunde ta emot ett syskonpar. Jag hade för några veckor sedan skickat ett mail till dom och pressenterat oss och berättat att vi hade plats ledig. Denna kommun ligger drygt 40 mil från oss så det är ju inte man far iväg bara så där för att träffas. Kan ju behövas lite planering. Men nu var det akut och dom behövde placera dessa syskon redan nu på fredag. Vet att det ibland kan bli panik då man har större syskongrupp som skall placeras ut. Lovade att skicka våra utredninga omg. Så vi for i väg till brevlådan innan tömning med brevet så att det kunne vara framme redan i dag.
Socialsek som ringde i går lovade att höra av sig under gårdagens senare ef eller under fm i dag. Nu är klockan snart 17 och ingen har hört av sig. Tycker väl att detta är lite " dålig still" men är ändå inte förvånad. Det krävs ju en del förberedelse för att ta emot barn och speciellt då det är 2 stycken eller fler. Så jag förmodar att dom inte längre behöver oss, men tycker ju att dom hade kunna lyfta på luren och slå en signal. Nja jag kanske överreagera. :angel
Men nu har dom ju vår utredning så om dom behöver oss i framtiden så kanske dom hör av sig.... :banan:

Ps. Ville bara "prata" av mig lite. Känns bättre då man fått gnälla lite..... :D
 
men du... kan det vara så att utredningen inte hunnit fram så dom hade hunnit läsa den eller skulle de ringa oavsett.
Vet att vårt soc jobbar till 18 någon dag i veckan - kanske detta soc oxå?

Men det känns lite märkligt ändå om de säger att de ska ringa och inte gör det.. håller tummarna att de ringer snart.
kram Adal
 
Adal sa:
men du... kan det vara så att utredningen inte hunnit fram så dom hade hunnit läsa den eller skulle de ringa oavsett.
Vet att vårt soc jobbar till 18 någon dag i veckan - kanske detta soc oxå?

Men det känns lite märkligt ändå om de säger att de ska ringa och inte gör det.. håller tummarna att de ringer snart.
kram Adal


Tack för ditt svar.
Kl 18:15 fick jag ett mail om att dom inte behövde oss denna gången.... Ja då vet man ju. :claphappy:
 
o jag har gått o väntat hela veckan om akut sol placering tonåring i dag fick jag besked att dom jobbar vidare på föräldrarna då dom i nuläget inte kan sätta ett lvu.Hjärnan hinner ju ticka igång då man renoverar o målar om rum,oj vad händer med våra övriga planeringar måste skaffa tält till förtältet osv....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp