sjukskriven 50% och bli stödfamilj ???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Dugen man som stöd/kontaktfamilj på helger om man är sjukskriven 50% ??
Hur ställer sig soc till detta?
Hur ser f-kassan på det?
Om man har en lugn och trygg familjemiljö att erbjuda ett behövande barn,
fast att en av de vuxna själva har besvär med yttre stress,måsten,krav från omgivningen och där av reduserat stress påslag i sitt eget liv...för att fungera på 50%.
och själv har stort behov av struktur,framförhållning,rutin osv...(men ser just barn och deras behov och närvaro, som enbart en energi källa,alltså ingen negativ stress)
Men vi är två vuxna och två barn och alla vill detta och känner oss mer än redo att hjälpa en behövande.
Vad tror ni??
 
Allt beror nog på helheten. Att vara stödfamilj skiljer sig ju mkt från att jobba, o mkt från att vara famuljehem, men nmånga här på forumet har ju varit eller är sjukskrivna i perieder av olia anledningar. Prata med soc i första hand o berätta hur du /ni tänker. Du verkar vara väl medveten om dina begränsningar o var ni står som familj.

Min erfarenhet av stödfamilj sjukskrivning är från min ursprungsfamilj- som var fam.hem, stödfamilj osv under 20 år o min mamma var sjukskriven i omgångar pga operationer i ben o fick sen malignt melanom. Tror att det kan vara lurt att ersättningarna går till den andra vuxna i familjen, för att undvika ev strul med f-kassan?! Ngn annan som vet?

Lycka till!!!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp