Ska arvode resp omkostnader höjas automtiskt vid årsskiftet?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Läste att arvodet höjdes med 1,6 % nu vId
årsskiftet, om jag har ett avtal med ett arvode på 11 501 kr från föregående år och i år ligger det nya på 11 685 kr, ska det höjas automatiskt eller måste jag förhandla?
Lika med omkostnaderna, har ju stigit fr 6063 till 6233kr pga att basbeloppet höjts. Hur har ni det? Sköter era kommuner detta eller nonchaleras det? Ligger det i var och ens intresse. Fick löne lappen förra veckan och den var lika som i dec. Tips, eller hur SKA det vara.
 
Re: Ska arvode resp omkostnader höjas automtiskt vid årsskif

Lönespec som kom ni i Januari avser arvode och omkostnad för 1-31 de. Nya arvodet skall komma på specen i februari. Hos oss går det automatiskt men man ska givetsvi kontrollera så det blir rätt :smirk:
 
Re: Ska arvode resp omkostnader höjas automtiskt vid årsskif

Ok, men jag tror mitt spec är för jan, det står 1-31 jan och som familjehem får vi för samma månad, däremot när vi är stödfamilj kommer det månaden efter.
 
Re: Ska arvode resp omkostnader höjas automtiskt vid årsskif

Hur går det för er, med höjningen? Automatiskt eller får ni ringa och be de rätta till eller är det avtalet som gäller?
 
Re: Ska arvode resp omkostnader höjas automtiskt vid årsskif

För oss har det varit väldigt olika när vi fått det. Höjningen har alltid genomförts utan diskussioner. Ibland har det gjorts direkt, ibland har vi haft en planerad genomgång av ekonomin en bit in på våren och då har vi fått den generella ökningen retroaktivt, men i samband med en uppdatering några månader senare.
 
Re: Ska arvode resp omkostnader höjas automtiskt vid årsskif

Vår höjning går med automatik kanske olika mellan stora och små kommuner..?
 
Re: Ska arvode resp omkostnader höjas automtiskt vid årsskif

Har nu fått reda på att våran höjning kommer i mars och då retroaktivt för de tidigare månaderna på detta år. :banan:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp