Vill just nu bara ringatill soc och säga att nu orkar vi inte mer osäkerhet, nu avslutar vi placeringen....detta trots att vi fullkomligt älskar vårt bonusbarn!!!!!!! Men efter alla dessa hemtagningsbegärningar, soc som inte har skinnpå näsan gentemot bio, pass som inte beviljas eter 3 år och vi är låsta innanför Sveriges gränser trots att vi under utredningen berättade att vi reser utomlands 2 ggr varje år. Det är umgänge som sker på bios premisser, det är uppehållstillstånd som ej ansöks för barnet och vi kan däför inte hälsa på min syster som bor i grannlandet, det är VÖF som avbröts, det har varit anmälan på oss som soc idag, efter 9 månader inte avslutat att utreda (men de ser ju att anmälan är utan grund och barnet mår fint, så därför bor det kvar...)
Ska vi ge upp??? :? Vi vill bara leva ett vanigt land där vi bestämmer mer själva....
Just nu ny hemtagningsbegäran och jag har redan distanserat mig från barnet sedan någon dag. Känner det och blir mer irriterad- men det är ju inte barnets fel och jag tror egentligen inte att man flyttar barnet efter snart 6 års LVU:..men det är så enerverande och irriterande och frustrerande och ledsamt....
Fast helst av allt skulle jag vilja hålla hårt i barnet, trygga dess boende hos oss och andas ut.... Så mkt kärlek, men med allosäkerhet är det en bräcklig kärleksrelation.....
Någon som fattar???? :? :? :?
Ska vi ge upp??? :? Vi vill bara leva ett vanigt land där vi bestämmer mer själva....
Just nu ny hemtagningsbegäran och jag har redan distanserat mig från barnet sedan någon dag. Känner det och blir mer irriterad- men det är ju inte barnets fel och jag tror egentligen inte att man flyttar barnet efter snart 6 års LVU:..men det är så enerverande och irriterande och frustrerande och ledsamt....
Fast helst av allt skulle jag vilja hålla hårt i barnet, trygga dess boende hos oss och andas ut.... Så mkt kärlek, men med allosäkerhet är det en bräcklig kärleksrelation.....
Någon som fattar???? :? :? :?