Skadegörelse

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej Alla

jag har haft en märklig annorlunda skadegörelse i vårt hem.När jag ringde vårt försäkringsbolag så skrattade dom och sa att ingen försäkring i världen kan gälla i detta fall.

vår placering har ätit upp tapeterna i ett rum. den lilla har rivit ner i skarvar och hörn. Slickat och blött upp för att sedan dra loss.rummet var nytapetseras kan tilläggas, det såg väl extra gott ut. Detta hände nattetid. Gissa om jag blev chockad på morgonen.

Men vem ska ersätta oss nu??
 
Ja jisses, kan tro du vart snopen att upptäcka DET!!!
I mina ögon, och min värld, så borde kommunen ersätta er.
Antar att ni har kvittot på tapeterna kvar och kan visa hur nygjort det är/var.

Lycka till!
 
Jag skulle villja se ansiktet av personen från försäkringsbolaget som svarade när ni ringde...

Och jag hoppas att ni får pengar från komunen, och kanske målar rummet istället.
(och skrattar när ni tänker på händelsen om några år).

Corri
 
Liten mådde hur bra som helst. Vi var noga med att hon skulle dricka kan ju tänka mig att det var torrt.

Ja faktiskt så skrattar vi. Ska visa bilder från händelsen till vår handledare. Ska bli kul att se reaktionerna.
 
Jag måste säga att det var det roligaste jag hört än så länge idag, och jag tvivlar starkt på att något kommer toppa din berättelse. Tack så mycket!
 
:rollhappy: :rollhappy:
Ja era stackare hoppas ni får ersättning vilket ni borde ha.
Tänk vad uppfinnings rika dom små liven är..
Det är lustigt att man kan få ersättning för sådant här när man är familjehem men inte för biosar...
Fick aldrig något vårdnads bidrag för min son trots diagnos
Satte sig med kött möraren hamrade märken i hela köksgolvet
Skruvade sönder minst tio dusch slangar ville baaara se hur dom såg ut innut i....
Fick tag på matt kniven tio år gammal i pappas firma bil och skar ut små fyrkanter på dörr fodret i bilen
Kan nog skriva en hel bok om det....
Ja dom är bra uppfinnings rika tapet skarvar är något nytt...
Måla väggarna det gör jag och ALLA mina möbler är begagnade,blocket och loppis fynd
Den dagen jag inte har en unge eller hund i huset kanske jag ska omge mig med vackra tapeter och nya möbler :wink:
 
Hej !

Liknande har hänt hos oss också o det var inga problem att få ersättning från kommunen. Hoppas samma gäller för er. :razz:
 
saalina sa:
:rollhappy: :rollhappy:
Ja era stackare hoppas ni får ersättning vilket ni borde ha.
Tänk vad uppfinnings rika dom små liven är..
Det är lustigt att man kan få ersättning för sådant här när man är familjehem men inte för biosar...
Fick aldrig något vårdnads bidrag för min son trots diagnos
Satte sig med kött möraren hamrade märken i hela köksgolvet
Skruvade sönder minst tio dusch slangar ville baaara se hur dom såg ut innut i....
Fick tag på matt kniven tio år gammal i pappas firma bil och skar ut små fyrkanter på dörr fodret i bilen
Kan nog skriva en hel bok om det....
Ja dom är bra uppfinnings rika tapet skarvar är något nytt...
Måla väggarna det gör jag och ALLA mina möbler är begagnade,blocket och loppis fynd
Den dagen jag inte har en unge eller hund i huset kanske jag ska omge mig med vackra tapeter och nya möbler :wink:

Oh, herregud... Det är så fruktansvärt frustrerande när man verkligen inte förstår hur dom tänker. Kommer ihåg när jag var yngre och brorsan fick för sig att hämta raspen från verktygslådan för att "laga" farsans bil. :claphappy: klipskt...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp