Skaffa bio barn fast man har placering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är det någon som har blivit gravid fast ni har placeringar?
Jag har en placering sedan en ganska kort tid bakåt(somras) .har blivit så sugen på en egen bebis.
Inte på något vis har jag planer på att avbryta placeringen,absolut inte.
Barnet vi har,har anpassat sig bra till oss och fungerar som en familjemedlem.
Det är bara att jag blivit sugen på smått och är inte ung längre så det är nu eller aldrig.
Det fanns inga krav från soc att barnet skulle vara yngst,men kan de sätta käppar i hjulet?
Skulle de flytta ett barn som funkar bara för att jag skulle bli gravid?
Jag vill absolut inte bli av med detta barn för den saken skull.Men vet att den dagen h?n bio:sar mår bra då flyttar h+n hem till dem.
Hur gick det för er???
 
Jag blev gravid precis när placeringen flyttade till oss. Soc visste om att vi skulle skaffa fler biobarn, men vi trodde att det skulle dröja längre innan vi gjorde dem (man kan inte alltid styra över naturen även om man försöker :mrgreen: ) Och deras reaktion har bara varit positiv, det är livets gång, sa de.
 
Tusen tack,du räddade min dag.
Jag har mått så dåligt över detta,som om jag lurar dem först en placering sen skaffar hon ett eget hmm.
Det är ingen som säger att jag snabbt blir med barn,kanske aldrig.
Men ville ändå kolla av era erfarenheter.
Självklart kanske inte vårat soc reagerar på samma sätt,men det är skönt att höra att fler har haft bebistankar som vi fast man haft placering.
 
tänk igenom det nooga. En graviditet kan göra att du inte har samma möjligheter som nu. Du kan få div krämpor. Och ett så litet barn brukar behöva vara minst och inte bli "bortskuffad" av någon ny på ett bra tag (gäller både nya plac och bebis). Jag tycker ni skall berätta för kommunen om era planer.
 
Precis, tänk till. Barnet har bara varit hos er sen i sommar. Då handlar det om ytanpassning. Att knyta an tar lååång tid och det kan bli kaos i det barnets liv om ni har för bråttom.
Vi har väntat minst 2 år mellan placeringar och det tar ändå en väldig tid att få fason på familjen igen efter en förändring - och då tror jag inte att det spelar nån roll om det är biologiska barn eller fosterbarn...
 
Det beror precis på förutsättningarna i familjen tycker jag
beroende på den plac barnets problematik, föräldrarnas ork mm

Vi hade en baby på 7 mån när vi fick en 8- åring placerad här Det har gått jättebra och vår lilla tror h*n e biologiskt syskon

samma sak förra gången då vår dåvarande yngsta var 3 o en
placerades här
vår unge trodde länge - till skolåldern att det var biologiskt syskon
det har han själv sagt nu när han e 12

SKAFFA BARN NI OM NI ÖNSKAR DET
INGET ÄR MER UNDERBART
 
ålandbo sa:
Det beror precis på förutsättningarna i familjen tycker jag
beroende på den plac barnets problematik, föräldrarnas ork mm

Vi hade en baby på 7 mån när vi fick en 8- åring placerad här Det har gått jättebra och vår lilla tror h*n e biologiskt syskon

samma sak förra gången då vår dåvarande yngsta var 3 o en
placerades här
vår unge trodde länge - till skolåldern att det var biologiskt syskon
det har han själv sagt nu när han e 12

SKAFFA BARN NI OM NI ÖNSKAR DET
INGET ÄR MER UNDERBART

fast det är ju skillnad när det placerade barnet nyss har fått en helt ny familj och en helt ny vardag där allt är okänt+ att barnet nyss separarat från sin familj och sitt tidigare liv.

ett barn i den situationen har troligt vis andra behov och behöver vara helt i fokus ett bra tag framöver.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp