skilda fosterföräldrar??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har en vän som varit familjehem i 2 års tid. Har solplacerade barn, syskonpar som bott hos dem i nästan 2 år...
Nu orkar inte hennes man mer, utan vill separera och bli särbo..
Hur ställer sig kommunerna till detta? Hon vågar inte fråga sin handledare eller soc. sekreterare då hon inte förlora sina "nya" barn...

Jag kan tyvärr inte hjlpa...Någon annan??

Tacksam för svar...
 
Kan gå

Jag vet någon familj som finns både här o inne på familjeliv...som är jour familj OCH skilda!
Frågan är om tanken är att de ska vara Särbos permanent, eller bara en viss tid (om han tex mår dåligt)
O de ska gå isär eller fortsätta vara tillsammans...för då kanske det inte blir så stor skillnad för barnen ändå...
 
Skild

jag är skild sedan 3 år och efter 33 års äktenskap. Vi hade 3 placeringar från 2 kommuner. Båda kommunerna gjorde en kompletterande utredning och jag blev godkänd som familjehem. Ena pojken hade varit i ca.½ år hos oss vid skilsmässan. Nu har jag ytterligare en placering och ett kontaktbarn som jag fått som ensamstående.
 
Nu har jag hittat en tråd inne på Familjeliv på forumet för familjehem. Jag vet inte bara hur man länkar! Jag vet, jag är urusel på det här med datorer. Sorry, jag ska försöka beskriva så gott jag kan hur jag hittade om någon frågar.
Trevlig fredagkväll!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp