Hej. Jag är ny här och som familjehem. Har bara haft en placering (lvu och tonåring) hittills som var ganska tung med uttåtagerande beteende. Jag undrar lite över detta med inkomst bortfall? Innan hen placerades hos mig så fick jag veta att det inte skulle innebära några problem för mig att fortsätta mitt arbete vilket inte visade sig vara sant. Jag fick göra många akuta utryckningar till dels skola och även till polisen vilket resulterade i att min arbetsgivare tappade tålamodet till slut vilket jag hade fullt förståelse för. Jag fick också många vakna nätter då min tonåring mådde dåligt och behövde mig vilket innebar att jag var oerhört trött på mitt arbete efter kanske 2 tim sömn. Min placering hamnade till slut på behandlingshem då situationen blev ohållbar. Jag jobbar för en organisation men tycker att mycket inom detta är en djungel och svårt att få grepp om. Dels undrar jag över detta med organisationer och arvode? Är det någon som vet om det går att förhandla med dem om arvode och ibf ? Jag fick en informationsbroschyr där arvode+ omk fanns med och intrycket för mig blev att det var samma oavsett uppdragets art? Jag vill ju gärna fortsätta som familjehem men inser att det är svårt att orka under dessa omständigheter. Jag skulle gärna ta emot tips från er som är mer erfarna. Är det bättre att arbeta direkt mot en kommun? Och hur vet man vilken kommun som är bra? Eller vilken organisation som är bra? Anledningen att jag valde org var tillgången till konsulentstöd. Att arbeta med ungdomar däremot har jag många års erfarenhet av i mitt yrkesliv och alltid trivts bra med. Så snälla hjälp mig att få någon klarhet i hur man ska agera utan att verka girig. Men faktum är att verkligheten ser ut så att man måste få ihop det även ekonomiskt.