skolstart skönt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
för mig i alla fall.
15 varit på rymmen en dag sedan hit igen.Min mobil borta konstigt nog i 15s ficka hur den kommit dit INGEN som vet.Småpengar (50öringar enkronor)som vi sparat har fått vingar.
15 Skrev en lapp hur h-n vill ha det (ville inte prata när h-n kom tillbaka)
mer data höjning av månadspeng.Kom överrens om att data får du mer i skolan. Månadsp höjs om du sköter Skolan Inte rymmer.Plockar ur in disken,och är social trevlig (SOM H-N KAN) städar rummet, tar ner sin tvätt.H-n gick med på detta.Skönt skolan börjar så det blir fasta rutiner här.
Vad bra fosterbarnsföräldrar jag har och soc.

Gubben är bättre varit hemma på permis.Flyttade till rehab i går.
 
:wink: Ja, det blir underbart skönt när skolan startar igen!
Va bra att "gubben" är på bättringsvägen och att samarbetet m föräldrar o soc är bra!
Lycka till i fortsättningen också!
 
Visst är det skönt att återgå till det "normala" igen!

Efter en tuff sommar där barnet träter på varandra, jag vill bara gå å gömma mig en stund, lillen gnäller och ingen är nöjd så är det skönt med lite tystnad och som nu bara höra datorn surrande och hunden som andas. Rofyllt, en stund i allafall :D
 
Vi håller oxo med en i nian o en i första o nu bara lilla bebben hemma.

Vi tog en turkiet resa med alla tre innan skolan började, och jisses den resan satt gott som man säger vi fick nya krafter...och lite nya kläder ny PRADA väska 15åringen fick björn borg underkläder mellan fick turkiska lampor i sitt fönster och mycket mycket mera såååå roligt när man kan handla. Vill tillägga att socialen tyckte att resa 2ggr på 7år var för mycket så vi fick ingen hjälp men men vi unnar våra barn detta liv så vi reste ändå hiiii.

ingrid
 
Idag har vi skolstart i vår kommun!
Visserligen "bara" biologiska barn som har skola nu..., men jag tycker det ska bli så skönt att få in de "normala" rutinerna igen nu efter en lång period av ledighet.

Ta hand om er!
 
jag måste bara lägga in en positiv kommentar om vårat soc vi får betalt för 1 utlandsresa per år plus en semesterresa ex fjällen eller liknande per år de ser det som positiv social utveckling plus att de säger "lever ni så så ska vi betala" tänkte bara att ibland finns det positiva saker med soc.
 
bella sa:
jag måste bara lägga in en positiv kommentar om vårat soc vi får betalt för 1 utlandsresa per år plus en semesterresa ex fjällen eller liknande per år de ser det som positiv social utveckling plus att de säger "lever ni så så ska vi betala" tänkte bara att ibland finns det positiva saker med soc.

Ja det finns många positiva saker med vår Soc. Tex något som jag är jätteglad över att dom alltid finns tillhands när man behöver dom, är dom inte där när man ringer så ringer dom snabbt tillbaka. Och mycket annat.
Men....är ändå lite arg för tillfället vår 7åring som vi haft sen h_n var 5mån har inte vårdnadsöverflytt kommit på tal från nu trots att en bioförälder träffat sitt barn 3ggr och andra bioförälder gjort avbrott 3ggr på över ett år??!!?
Ingrid

Ingrid
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp