skrivit på att ej ta emot fler placeringar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har barn placerade från en kommun. Nu har en annan kommun visat intresse. Problemet är att vi skrivit på i den första kommunen att inte ta emot fler placeringar utan deras godkännande. Någon som har erfarenhet av sådant och hur löste ni det i så fall? Vi känner att vi har tid och plats för ett barn till, borde inte det vara våra bekymmer om vi vill ta på oss mer jobb???
 
Har man skrivit på att inte ta fler placeringar så har man...
Det är helt upp till er uppdragskommun om de vill tillåta er att ta fler. Kanske de vill nyttja er själva till ytterligare placering?

Vi kommer inte skriva på ngt sådant - då får det bli en annan kommun istället. Å andra sidan hjälpte det inte att vi inte skrivit så då vår uppdragskommun stoppade den nya kommunen från att använda oss i våras.
 
ring och prata med den soc som ni har
vi har skrivit på men dom sa ja till att vi tog en till
bara det inte stör den som redan finns hos er
lycka till
 
inte lagligt

Pratade med ett företag om denna klausul som socialförvaltningar gärna har...de har liksom ""ensamrätt" på familjehemmen....men de hade tagit upp det med juristerna inom kommunerna och de har ingen rättighet att göra så...enligt lag är det inte tillåtet...

Vi hade oxå skrivit på ett sådant avtal...fick erbjudande från en annan kommun..ringde upp min "bindande" kommun och sa: nu är vi redo för en ny placering..har ni ngn eller jag ska söka mig vidare?..
säger de då att de inte har ngn kan man rådfråga dem om vad de tycker man kan ta för en placering för att inte störa deras placering.

Idag fattas det otroligt många familjehem...så om man tycker att man orkar mer att ha mer än en placering så ska man oxå kunna ta emot det.

Sällan att en kommun tar ifrån en det barn man redan har då det är stor brist på familjehem och det vore absolut att gå mot barnens bästa.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp