skyddad id.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Jag undrar hur man gör rent praktiskt i vardagen om man har små barn som lever "gömda" från sina biologiska för äldrar. Jag menar ex klassfoton, namn, fritidsräkningen osv.
Mvh Karin
 
Hej!

Vi har en plac som lever m skyddad id. Kan aldrig vara med på klassfoton, stå m i skolkatalogen eller vara m på evenemang där det finns möjlighet att "pressen" är - t.ex. fotbollsturneringar eller läger, där h*n kan fastna på bild. Bara att ta ut medicin eller fixa konto på banken är en avancerad procedur.

Ja, listan på svårigheter kan göras lång men det absolut jobbigaste är naturligtvis att h*n ständigt ska leva under pressen att ngn av föräldrarna kan dyka upp på en buss eller i stan eller vid ngt annat ställe, och fundera på vad som kan hända då.

Ha det bra!
 
håller med

Håller med . Man måste hela tiden passa, allting. Mycket är ju uppbyggt kring personnummer och inte många där vi bor(vårdcentral, apotek, glasögon m.m) vet hur man hanskas med skyddad id. Så det gäller att läsa på. Vårat barn fick ha telefonkontakt med förälder, men snacka om att ställa stora krav på barnet. H*n blev nervös innan, för tänk om h*n råka säga fel. Att vi varit på det badhuset, eller i den lekparken m.m. Samtidigt som vi försökte få barnet att lära sig att man ska säga sanningen, fick det inte berätta vart det var...
Tål att tänka på.
Hade varit bättre med endast brev kontakt i efterhand!
 
Tänk bara på att även brev kan spåras..............
Det bör finnas 2 "mellanhänder" innan ett brev läggs på brevlådan för att inte kunna spåras. (mellanhänder= skicka till någon på annan ort som skickar till någon på nästa ort som sedan postar brevet).
 
Skulle vilja ha barn med skyddad id. Tror vi skulle passa väldigt bra till det. Min man jobbar inom polismyndigheten. O vi bor på landet. Här skulle sådant som apotek, vårdcentral funka alldeles utmärkt!
Vi har redan hemligt telefonnr o bilarna står på svärfar som inte har samma efternamn.
Vi är så att säga ganska anonyma.
Men hur funkar det? Kan man höra med sitt soc om just sådana plac. Eller plac de långt bort? Hur lågt då tex?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp