Skyddat hem

Finns det någon här som har haft skyddade barn? Vad har ni haft för arvode. Vi väntar på en placering. Har inte diskuterat om ersättning ännu , kanske för att jag inte riktigt har vågat! Sen så har jag hört att man pratar om ersättning först vid placering när man skriver på kontraktet. Stämmer detta?
 
Alltid, ALLTID diskutera arvode och omkostnader innan! Och ta inte en placering om nivå är inte anpassad till uppdraget! Och komma överens att efter 3-6 månader går ni genom nivåer igen, då vet man hur mycket barnet behöver både tid och saker.
Om ni får placering innan, då kan det hända att de säger grundnivå efteråt, bara för att ni kanske vill inte säg upp er.
Och diskutera också kostnader för umgänge och annat, typ resor, basutrustning och så.

Anna
 
Så här är det. När jag säger att vi väntar på en placering så menar jag inte att de har ringt och sagt. vill ni ta emot en 15 åring om 1vecka tillexempel, men vi står på deras familjehems lista och så fort det dyker upp någon som passar oss så ringer de och frågar om vi vill ta emot barnet. Ska jag förhandla då efter vi har sagt jaa eller? Tack snälla för era råd behöver det verkligen så det blir rätt från början
 
När de ringer ska ni direkt diskutera arvode och omkostnad innan ni säger ja.
Ersättningen styrs ju av det enskilda uppdraget och går inte att avgöra innan ni vet omfattningen.
 
Tillbaka
Topp