Soc sätt att agera

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag skrev för en tid sedan om att jag ville ha hjälp att få till ett LVU. Efter alla samtal, mejl och samtal från bl.a BVC och dagis till soc har dom nu äntligen sagt stopp.
Men jag häpnar när handläggaren berättar att hon dragit ut alla mejl jag skrivit om missförhållandena och stuckit under näsan på mamman. Ska det gå till så?? Är det jag som ska bli syndabocken ? Jag står för vad jag sagt och skrivit men ska det inte skötas snyggare? Mamman och jag ska ju fortfarande mötas varje gång det är umgänge osv. Har hela tiden känt ett motstånd från handläggaren. Att det jag tycker är under all kritik tycker hon är rätt ok. Så kläcker hon också att: ja, det blir ju lättare för mamma nu när han blir större!! Herregud, jag blir tokig!
Har just skrivit till hadläggarens grupp chef och bett henne vara ett "filter" mellan oss- för jag står faktiskt inte ut med människan!
 
Detta tycker jag att man möter allt för ofta!! Socialsekreterarna borde ju vara så pass erfarna att de med stöd i lagen och den information de får från familjehem, skola, förskola, bup mfl att de självständigt kan föra nödvändig argumenation med bio-föräldrarna. Men istället är de så osäkra i sin yrkesutövande att de riskerar det sköra förtroende som man kämpat för. Tyvärr blir ju barnen lidande när de håller på sä här.

Jag förstår verkligen din frustration!
 
Hej
När du säger att soc äntligen har sagt stopp, menar du att de har lagt in om ett omedelbart LVU eller ska de börja utreda?
Det var rent idiotiskt av handläggaren att lägga fram vad du har anmält :evil: , på grund av att ha kontaktfamilj är helt frivilligt och bio kan när som helst bryta detta samt attt byta kontaktfamilj!
Vem blir då i slutändan lidande?, jo alltid det lilla barnet
/Karin
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp