Sommar Semester 2013

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, vad gjorde ni? vad är ert bästa tips?

Själv har vi varit ute med båten i Stockholms skärgård två veckor sedan var vi bara hemma... Hemma är skönt när det är vackert väder, bekvämt, nära till bad, många vänner som hälsar på.
Vi har haft en kanonsommar
Carina
 
Vi var hemma vi med men gjorde små utflykter, bland annat till Gränna och Folkracefestivalen i Vimmerby. det sista kan jag rekomendera, alla hade så roligt där, passar alla åldrar!!
Massor av badande blev det ju med. Underbar sommar och vi laddade batterierna inför hösten :claphappy:
 
Vi släpade med oss det lilla huset till Polen, via Karlskrona.
Fantastiskt, vänliga människor, kanonväder och billigt.
Enda minuset var nog att det är väldigt dålig turistinfo där.
Hade vi inte träffat ett svenskt par som varit där tre gånger innan hade vi missat ett av Unesco´s världsarv, Malbrok, ett av Europas äldsta bevarade medeltidsslott, bara tre mil från oss.
Därifrån åkte vi till Rügen och tittade på Hitlers 4,6 km-hus!
Rügen kan varmt rekommenderas, som Bornholm ungefär, med mycket att se.
Hemvägen gick över Danmark och så var rundan på nästan 3 veckor fullbordad!
Väl hemma, ett dygn, blev det tvätt och ompackning för uppställning vid sjökanten hos mina föräldrar och där står vagnen kvar än.
Det är dock bara en mil hemifrån så det var nästan som hemma..........

Som avslutning innan skolstarten på måndag har vi haft en weekend i Göteborg med Liseberg som enda punkt på schemat!
 
Har varit hemma inrökande av sommaren med lite utflykter till havet. Sedan tog vi tåget till Stockholm. Där var det besök på Birka, spökvandring och ett besök på historiska museet.
Nu avslutar vi semestern med en två veckors resa till Arguieguin, Gran Canaria.
 
Mest hemma på härliga västkusten med dagsutflykter t Liseberg, Havets hus o Nordens Ark.... Mkt bad, simskolor utomhus , vän på långt besök m diverse mys o så några dagar i Småland m besök hos släkten o Astrid Lindgrens Värld o en helt underbart rolig älgsafari!! Ser älg dagligen här på landet, men att klappa o mata dem var en härlig upplevelse :)))
 
Gör mitt bästa... sa:
Mest hemma på härliga västkusten med dagsutflykter t Liseberg, Havets hus o Nordens Ark.... Mkt bad, simskolor utomhus , vän på långt besök m diverse mys o så några dagar i Småland m besök hos släkten o Astrid Lindgrens Värld o en helt underbart rolig älgsafari!! Ser älg dagligen här på landet, men att klappa o mata dem var en härlig upplevelse :)))
Var ni möjligen på Älgsafarin i Markaryd?
Älskar den!
Ska jag rekommendera någon att få se älg så är det dit jag skickar dom :claphappy:
 
Vi har mest varit hemma och gjort dagsutflykter men en vecka var vi i Italien på ett ställe som heter LaSerra som jag kan rekommendera om man vill komma utomlands för en liten peng. Vi åkte 2 vuxna och 3 barn/tonåringar och det gick på 14000 för alla (flyg,hyrbil,boende) och då bor man i lägenheter i markplan med uteplats och fullt utrustade kök så om man vill kan man laga all mat själv och då kostar det ju inte mer än att laga mat hemma. Härlig strand och en helt ok pool finns oxå :razz:
Vi har dessutom stött på andra jour/familjehem där vilket alltid är roligt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp