Sommaren 2012

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
...ja ni vad har vi för sommar?
Visst tar man de stunder man får, men vädret är ju en riktig glädjedödare!! Visst har vi ätit gott, spelat kort på altanen, haft gäster, varit ute o åkt men...

Har ni något bra tips att förgylla tillvaron med?

Har haft en liten på jour i 4 veckor, det var ju kul men sen hände inte så mycket! Liten vi har som familjehem växer och gror, bio barnen klättrar på väggarna..

Vad vill jag ha ut av sommaren?? Ja det är just det, men känslan av sommar kommer ju liksom inte... Eller??

Ha det gott :banan: Carina
 
ja du-... vad har vi för sommar??

Själv njuter jag av ledigheten oavsett väder, visserligen har vi inte gjort så mycket men bara att vara ledig gör att det känns gott. Biokillarna har för första gången hela sommarlovet leidgt pga vi har lillskrutt*n och jag är föräldraledig :razz:

Men jag håller med dig... sommarkänslan infinner sig verkligen inte och det är synd.

Nu ska hela familjen vara lediga i 3 v tillsammans då mannen har semester och vi har inte ens kommit fram till vad vi ska göra......
Det får väl bli så att vi är hemma i sommar och snickrar färdigt på lägenheten och så får vi väl åka en långhelg till höstkanten istället.
 
Blir nästan lite avundsjuk på er som säger att ni inte vet vad ni ska göra på semestern..........
Här vill vi så mycket men varken tid eller pengar räcker :littlesad
Vi har varit iväg på två olika rundor, den ena planerad sedan förra sommaren och den andra sedan i påskas.
Har för första gången inte firat någon midsommar så det saknas lite sommarkänsla, absolut.
Var utomlands då så vi slapp "det värsta" vädret...............säger dom som var kvar hemma
Nu återstår två veckor av gubbens totala 7 veckor.........
Då jourar vi en av dom så då blir det husvagnen nära hemma eller dagsturer.

Va jag svamlar!
MEN, jag saknar värmen, har inga problem att fylla tiden men vill, som vanligt, ha mer :angel :wink:
 
...ja visst är det skönt för alla att vara långlediga= "föräldra"ledig! Gubben har tre veckor kvar på sem så visst har vi det bra, men..
Dåligt väder kostar mer 8) Ikea, kläderna, hämtat, museer osv..
Längtar till en lång vintersemester med varma bad, sol o värme!

MEN man ska vad glad för det man har o göra mycket av det lilla man har! Tacksam, ja jag är tacksam trots allt :roll:
Helt rätt Honey vilket lyxproblem vi har som inte vet vad vi ska göra :oops: men för min del så menar jag nog att vädret är tråkigt vart jag än reser i detta avlånga land, och utom lands går inte då vår liten inte har något pass!så det är Sverige som gäller i år ..

Hur gör ni andra?

Carina
 
Vi är på vårt landställe 25 mil från hemmet. (Stockholm är "hemma")
Vi åkte hit veckan efter skolavslutningen, vi brukar vara här 8 veckor varje sommar, våran fasta placering som vi hastigt o lustigt blev av med är inte med vilket käns konstigt men vi har en 15 årig jouris med oss, tur att han gillar TV-spel för i det här skitvädret kan man inte göra så mycket mer än ta skogspromenader med hundarna mellan skurarna :x
Vi hade 30 personer här under midsommarhelgen (alla biobarn med respektiven och våra vänner som alltid kommer) och nu har våra stockholmsvänner börjat komma upp hit som har hus i närheten vilket är himla tur för dom har barn i samma ålder som våran jourkille.
Vi har en resa till Turkiet inbokad i början av oktober och det är jag superglad över så man får nån sol det här året i allafall :claphappy:
Men som sagt, det här vädret gör en depprimerad.........gräsmattan är som en sjö, lika mycket vatten i båten som utanför........ tur att jag har datorn med mig upp för den blir flitigt använd i allafall.
 
...ja en månad har gått och inser jahapp det här var det!
Men piggade upp mig med ett gäng väninnor på SPA under lö-sö
Underbart, god mat, gott vin, en skön massage, sköna sängar, frukost utan barn :claphappy: och härlig atmosfär....

Nu är jag laddad för skolstart! och barnen med som fick njuta hemma med pappa i lugn o ro utan mammas tjat :rollhappy:

Ha det gott/ Carina
 
Tur som var investerade vi i en husvagn i våras som sedemera byttes till husbil under sommarens gång då jag blev vansinnig över att inte kunna köra ekipaget.
Tur för att i båten har inte någon vettig människa utan att ha frysit ihjäl kunnat bo i i sommar. 17 grader i havet o 12 i luften på natten gör det svinkallt i en trä båt.
Jobbig sommar med en extremt jobbig placering har gjort att vi delat familjen o det har blivit många små trippar både här o där hälsat på goa familjehems vänner.
En vecka då dom lovade hällregn här hemma i en vecka styrde vi kosan mot solen sick sacka oss fram genom sverige o lyckades bara få en kväll o en natt med regn inte illa :D
Vi har hittat ett mysigt ställe i skogen vid dala älvens strand bara 7 mil hemifrån sandstrand o allt så dit har vi styrt kosan mellan skurarna.
Annars väntar jag fortfarande på värmen som aldrig infinner sig o tänker tillbaka på sommaren för två år sen då vi bodde 9v i båten bara hem o tvätta o fylla på mat o vatten mellan varven.
Ja den här sommaren går nog till historien i att vara både blöt o kall skulle nog ha smugit ner i dotterns resväska hon drog med min väninna o hennes familj till utlandet o har snart varit borta i 16 dagar hennes kompensation för denna extremt jobbiga sommar vi haft.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp