Spännande samtal

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Idag kom ett efterlängtat samtal, vi fick förfrågan om ett spädbarn som ska födas om 1 månad. Tusen tankar som virvlar runt och så vågar vi nog inte tro på detta ännu. det är ju så mycket som ska stämma och så soc som inte är helt säkra på OM det verkligen ska bli en placering. Men det lutar åt det sa de :? Det har vi väl alla hört förr :wink: Håll nu alla tummar för att jag är bäbismamma om 1 månad :claphappy:
 
Håller tassar och tår!
Vet hur otroligt besviken man blir när det blir nada.
Fast det var vi som fick säga Nej p g a att vi inte fick ledigt från jobben på 1 veckas varsel :(

Vi hoppas på det bästa!
 
håller tummarna att det går vägen. Själv var jag gravid och fick barn på 2 v så här gick det undan. Nu har vi en liten :angel: hos oss
 
Vi fick nobben i December av en annan kommun för att vi hade för många barn 4st, och de visste att vi inte skulle ha tid för en bäbisplac sa de. Konstigt att de visste så mycket om vår förmåga när de inte ens träffat oss :? Får se hur denna kommun resonerar :?
 
Hur har det gått?
Håller tummarna att ni får någon att pyssla om. Det finns många barn som behöver just er!
Kram Carina
 
Ja, många snabba vändningar blir det i den här världen. Har fått besked om att vår utlovade lilla bäbis kommer placeras i samma familjehem som ett äldre syskon. Tråkigt men den här gången ställde jag inte in mej på placering lika mycket, utan vågade inte riktigt tro på det, vilket var tur. Samma dag vi fick reda på att det inte blir något ringer en annan kommun och erbjuder oss ett uppdrag med ett syskonpar. Mera funderande :? På eftermiddagen ringer en annan kommun och frågar om vi kan ta emot en 9-månaders. Efter noga övervägande ska vi nu ha möte på tisdag ang det lilla barnet, men vågar inte tro på det heller ännu. Men förstår vad vissa sagt om ketchup-effekten, för i fredags fick vi en förfrågan om ett barn på 9 år och nu känns allt helsnurrigt. Först väntar vi i 1 år och får inte en enda seriös förfrågan och nu har vi chans att välja vilket känns lite knepigt. Känns lite som i Rasmus På Luffen när det fina paret ska välja barn och DET tycker jag inte om
 
Håller med dej om att det inte är en bra känsla...
Vi har själv upplevt samma just nu. Har hört med flera andra familjehem och dom har också fått flera förfrågningar. Man undrar vad som är på gång.
Mitt råd till dej är att du skall gå på din "magkänsla" det brukar oftas bli bäst. Lycka till
 
Oj ojoj! Gå på magkänslan! Ha inte för bråttom, nu när ni har längtat.
Kanske passar en 9 mån bäst i i er familj nu?
Eller en 9 åring?
...ja det svaret vet bara magen.
Säg ja att ni är intresserade och få mer magkänsla så löser det sig av sig självt. Man kan alltid säga nej, brukar uppskattas när man inser sina begränsningar :angel

Håller tummarna och lycka till
Kram Carina
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp