Spännande

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Idag ska jag få besök av en bekant som har varit familjehem. Hon har idag ett adopterat barn. Vi ska vända ut och in på alla mina frågor. Tydligen har hon varit familjehem både i Stockholm och här uppe i norr. Det är bra att sitta framför någon och förhoppningsvis få svar på allt som snurrar i skallen.

Är det något ni tycker som man ska ta upp ?
 
Roligt!
- Hur livet som familjehem är i verkligheten
- Om det blivit som de trodde från början
- Erfarenhet kring arbete med olika kommuner bra/dåliga
- Vilka "nitar" de gått på (om det gjort det)
- Fördelar/nackdelar med olika åldrar (problematik, föräldrakontakter)
- Egna barnen hur påverkas de (vet inte om du hade egna barn?)

Ta alla tips och råd du kan få :D Man lär sig med tiden vad man inte ska göra men det skadar inte att få lite på fötterna för att slippa några av "nitarna".

Hälsningar
Sara
 
Men sedan är det också så att det som är nitar för vissa kanske inte är det för andra.
Det beror helt på vilka förväntningar man har, hur ärliga man är redan från BÖRJAN!
Vilket förtroende men får för varandra om man VÅGAR vara ärlig!
Vi kör med mycket öppna kort för att inte stå där i slutänden med "rumpan bar".

Vissa gillar att jobba för kommuner och vissa föredrar organisationer, alla är vi olika.

I vilket fall som, LYCKA TILL!
 
Jättebra att du frågar!

Jag har frågat ALLA här på forumet och fått helt fantastiska svar :claphappy: på: om, hur , för och nackdelar, ja allt man undrar över....erfarenhet är guld!
Man kan även PM:a, kan vara bra ibland :idea:

Jag är en grönis som bor i stort hus på landet vi har 3 bio flickor 4,8,12 år, som har kommit en bit på väg, snart utredning som famhem och strax klar som kontaktfamilj.

Vem är du? visst är du ny här inne?

Org eller kommun :? Kan man nog bara besluta om själv...
I norr tror jag att de har Brizad behandlingskonsult AB, Hudiksvall?

Lycka till/ C :wink:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp