splittrad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi behöver lite tips och råd så jag hoppas att någon har nåt bra att komma med.

Vi har en underbar :angel: sen i sommras h*n verkar ha knytit ann till familjen och vill ofta sitta i knät och mysa. På många plan är :angel: så mycket yngre än vad h*n egentligen är (är i lågstadie ålder). I början lektes det mest bredvid lekar för att senare börja leka med yngre och nu allt fler jämngamla.

Mycket är oklart runt :angel: och har varit det en längre tid. Det är osäkert om vi jobbar för en hemgång eller en fortsatt placering, ingen har några klara besked att ge. Detta måste ju vara jättejobbigt för :angel: nu är iaf tanken att h*n ska få komma hem ibland på helger umgänget har varit minst sagt dåligt fram tills nu så vi får se hur det går.

Vårt problem är att h*n är hyperaktiv och impulsiv. Ingenting är :angel: fel utan allt skylls på andra, springer h*n in i några av dom andra barnen och ramlar är det deras fel och det kan då hända att h*n ger sig på dom. :angel: är spittrad, har svårt att sitta stilla och är svår att samtala med. H*n är mycket högljud och okoncentrerad. Pratar i munnen på andra och har i allmänhet svårt att visa hänsyn.

Vi vet inte riktigt hur vi ska bemöta :angel: men på någotvis behöver vi hjälpa :angel: att dämpa sig och varva ner både för sin skull och för de andra barnens skull.
 
hej!
jag har ingen egen erfarenhet av detta problem, men jag vet att socialen är skyldiga att erbjuda er handledning, så det borde de göra eller så får du fråga själv.. jag har handledning en gång i månaden och hittar man rätt så är det kanonhjälp att få. hos denne handledare ska du kunna få hjälp hur du/ni hanterar olika problem. annars kanske BUP är ett alternativ,jag vet flera som har kontakt med BUP och får jättebra hjälp och det kan ju tom vara så att det finns något hos barnet, så barnet själv behöver BUP-hjälp.
lycka till
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp