sposit

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är ju i tankar att anmäla oss som familjehem, och funderar lite över Sposit.
Vad gör de? Har de bara en databas med barn och blivande familjehem? Eller utreder de familjehem? Gör hembesök?

Berätta gärna så mycket som möjligt, då vi funderar på att anmäla oss där....
 
Det har en databas med utredda och icke utredda familjer. Är man utredd så vill de ha in en kopia på utredningen och kopior på de andra papprena, socialregiser belastningsregister mm
 
Vi har blivit uppringda flera gånger i anledning av att någon kommun sett vår "annons" på Sposit.
En gång har det lett till placering, de andra gångerna har det fallit på det ena eller det andra.......
Blev uppringda så sent som runt skolavslutningen i år, men det var också en placering som inte skulle fungerat hos oss.
 
De har också ringt oss (vet inte än hur det slutar men vi är intresserad och uppdraget skulle passa oss perfekt). Så jag kan rekommendera att registera dig eller ringa direkt om du ser uppdrag som kanske skulle passa dig.
Och de är jätte trevliga (för mig det spelar ganska stor roll att jag kan prata med någon some ringer utan att stresa för mycket... jag stresar tillräkligt på grund av språket).

De ibland utredder familjer själva men också förmedlar bara familjen till kommunen.
Corri
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp