Stöd från Socialtjänsten.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej,
En fråga till er som har erfarenhet av detta:
Vi har haft våra barn i drygt ett år och känner att uppdraget har tagit väldigt mycket kraft och ork av oss. Vi har inte behövt något stöd tidigare utan det har rullat på med det dagliga hela tiden. Nu känner vi att vi kanske borde se om det finns en lösning för ev. avlastning med barnen så vi får någon "ledig" tid för oss själva.
Barnen, 4,8 och 11, ger oss inte mycket tid över för fritid i nuläget.
Vad har ni för erfarenhet av detta i era kommuner? Ställer soc upp med något för er? Vad kan de erbjuda?
Jag ska ta detta med soc i vår kommun men det vore bra med lite tips på hur det ser ut för er andra.

Ciao
 
Det ni borde kunna få är ju en kontaktfamilj på en till två helger i månaden. Det vore i kommunens intresse att ordna det så att ni orkar i längden. Allt handlar ju om att alla vi människor har begränsad energi, får vi aldrig fylla på så tar den slut så småningom. Det går särkillt fort för familjehem att få slut på ork och energi för vi har vårt ansvar och vårt "jobb" dygnet runt.

Jag vet flera familjehem som har kontaktfamiljer och jag vet (tyvärr) flera som skulle vara ibehov av avlastning men som inte får det. De kommunerna borde skämmas! :twomad:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp