Starkt utåtagerande, hotfull osv... Ersättning ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, som rubriken lyder, vad torde en rimlig ersättning vara för en sådan problematik ?
Ungdom 16-17 år, mycket tuff, hotfull och starkt utåtagerande " men bara verbalt" vad soc. säger sig veta iallafall... :? Å så det vanliga då, mycket svårt för för regler och gränssättning...
Vad hade ni begärt i arvode ?

Det ska tydligen vara skolgång för ungdomen, men det är ju isf. gymnasium och det är ju frivilligt...
Det betyder iallafall byte av skola då det är ifrån en kommun väldigt långt bort. De säger att skolan funkar nu, men ingen vet ju vad som händer vid ett byte.
Jag är hemmavarande, så det är inte aktuellt med lönebortfall.
Vi har blivit erbjudna ca 15.000 i månaden , vet inte om det är något som är normalt , då vi aldrig haft en liknande placering....

Kråkan sa:
Det ska tydligen vara skolgång för ungdomen, men det är ju isf. gymnasium och det är ju frivilligt...
Det betyder iallafall byte av skola då det är ifrån en kommun väldigt långt bort. De säger att skolan funkar nu, men ingen vet ju vad som händer vid ett byte.
Vi har blivit erbjudna ca 15.000 i månaden , vet inte om det är något som är normalt , då vi aldrig haft en liknande placering....

jag tycker det känns lågt, vad tycker du?

Hjärtat sa:
Kråkan sa:

jag tycker det känns lågt, vad tycker du?

Jo, det var ju det vi tyckte, men visste inte riktigt vad man kan kräva... Dessutom är det genom en kommun....

jag blir fundersam varför kommunen inte vänt sig till en organisationn. Ett sådant uppdrag som du beskriver, det kräver att Ni får mycket stöd och handledning och avlastning. jag VET för vi har haft flera svåra tonåringar.

Har soc sagt något om droger och alkohol eller kriminalitet (det kan du själv kolla om du har ungdomens person nummer) de är viktig info tycker JAG.

Men tänk som så att kommunerna brukar vanligen placera via organisation med dessa svåra tonåringar. Då kostar det kommunen runt 90 000/månad och DU skulle då få ett arvode på ca 25 000 och omkostnad på 7000/mån via en organisation. Så det du MINST ska ha tycker jag är vad organisationerna betalar sina familjehem. Och ändå gör kommunen en ENORM vinst.

Så varför ska Ni få mindre av kommunen när ni säkerligen dessutom får mindre stöd för att kunna göra ett bra jobb och att stå pall med denna placering.

jag tycker du ska fråga varför de inte tar hjälp av en organisation?? och sedan ge dem ett erbjudande på 800 kr/ dygn och omkostnad 250 kr.

Jag önskar dig lycka till. och du kolla även med skadegörelse försäkring.

du får gärna PM mig då vi har stor erfarenhet av dessa undommar.

Vet att då man jobbar åt organisation så har man möjlighet att få kontakt med någon 24 timmar om dygnet. Det kan ni säkert inte då det gäller direkt från kommunen. Det är ju också viktigt att tänka på då det gäller en sådan pass tuff placering. Ställ krav redan från början. Men min tanken är att ni måste godkänna ett kontrakt som gör att ni kan göra ett bra jobb. Gör tillägg med extra stöd och samtal ofta från en kontaktperson. Avlastning mm. Lycka till

Vi jobbar oftast genom en organisation... Då får vi 15000 + 6000 i omk. Oavsett placering.
En "fast lön" liksom, på gott och ont. Visserligen har vi aldrig haft en så svår placering....
Vi ska ha ett möte om plac. Så får vi se vad det egentligen rör sig om för problem. De ville inte berätta så mkt per telefon.... :?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp