svärande barn

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hen liten som svär något fruktansvärt när h*n blir arg på oss , det är långa haranger
Din j*vla, j*vla idiot, pucko , ni är så j*vla dumma i huvet.....ja i den stilen och listan kan göras lång , Vi talar om att vi inte är idioter ,vi har hotat och även verkställt godisförbud , har påpekat att det borde vara pinsamt för barnet att vråla dessa ord bland folk , men inget tar
Nu har vi idetorka :roll:
Barnet är en uppväxtplacering i lågstadieåldern har bott här över tre år och har inte mycket kontakt med bio och säger att h*n vill ha det så. Tacksam för alla svar , kram på er
 
hmm
datorförbud,mobilförbud etc etc
häjlpte på mina egna barn när dom va små...

GL
 
Ja när jag var liten var det totalförbud mot att svära.
Inte bara förbjudet utan rent av farligt.
Jag håller på att ta igen det nu.
Så jag svär när jag blir arg.
Och barnen tar efter.
Men så klart så tillåter jag inte personangrepp.. Där går gränsen.

Tolmia
 
Ja visst är det skillnad på att svära och svära , detta barn svär enbart vid personangrepp , aldrig när h*n slår sig , det har jag inte tänkt på förrens nu , jag kan ju också säga "fula " ord om jag tex skär mig , men det finns definitivt ingen mer i denna familj som vräker ur sig j*vla idiot till någon

Datorförbud -bra , men för tillfället är inte dator något lockande för detta barn
Kompisförbud kanske skulle fungera , men detta barn har massor att ta igen när det gäller just leken och att leka är något helt nytt för detta barn ( hemskt men sant ), känns inte heller som något bra förbud , vi får se, ska fundera vidare om det finns något bättre att ta till än förbud , har även lockat- försökt belöna barnet , utan resultat
Men , men solen skiner och vi ska gå ut och njuta lite nu , kramisar på er alla
 
Om det är vid personangrepp tycker JAG det är viktigt att lära barnet be om ursäkt!
Förklara att andra blir sårade o s v
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp