Syskon som delar på rum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om man tar emot ett syskonpar , under 12 år, på jour... Vad är då rimligt i arvode och omk per barn ? Både från org resp direkt från kommun ? Gäller delat rum.
Ingen specifik ålder, men under 12 år.
Blir det " automatiskt" sänkt ersättning då de delar rum ?Eller om man tar emot en syskontrio, där ett barn upp till 2 år ingår men sover i vårt sovrum, hur tänker soc då ?
Dags att förhandla efter att ha haft samma arv & omk i 4 år :D
Passar på att kolla olika alternativ ......
 
Vissa betalar sämre om det är syskon, men det vägrar jag gå med på, "min kommun" och "min organisation" får jag så klart per barn vare sig dom delar rum eller inte.
Jag tar MINST 16 000 i arvode och högsta SKL i omkostnad, från några har jag 7.500 i omkostnad.
Jag har t.o.m haft 3 syskon i samma rum, det gick så bra så :banan:
 
För oss spelar det ingen roll om de är syskon eller inte, om de sover i vårt rum eller i eget vi tar minst 15000 (500/dygn) men oftast mer i arvode/månad och från våra org får vi 199 från den ena och 190/dygn från den andra i omkostnad vilket är samma för alla som jobbar åt dem så det kan vi inte förhandla.
 
Oj, tre i samma rum :wink: Stort rum eller ?
Vilka åldrar är okej för att dela rum , tycker ni ? Upp till 12 eller ? En trygghet tänker jag i första hand...
OM man nu skulle ta emot en FAST placering, inte jour alltså, är era soc okej med delat rum då med ? Om det är nära i ålder alltså & samma kön.
När vi diskuterade evt uppväxt, började de prata " eget-rum-frågan" OM vi skulle ta en liten på uppväxt... Jag kan inte se varför två små i samma ålder och kön INTE skulle kunna dela rum... :roll: våra egna biosar har alltid delat rum fram till tonåren & uppskattat det !
 
Nä inte så stort rum men det var 3 syskon jag haft som jour förr och fick ta tbx fast jag egentligen inte hade plats, men dom tyckte det var ok att dela, hellre det än att komma till ny familj eftersom dom kände oss. Däremot fasta placeringar vill dom nog ska ha egna rum om dom inte är väldigt små, men har man egna "stora biobarn" och tar några små som får dela rum ett par år så tror jag det är ok, för dom stora lär flytta hemmifrån och då blir det lediga rum tills placeringarna är i 10-12 års åldern :) Så tror jag många tänker.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp