syskonplacering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har en fråga till er som har mer erfarenhet än oss, ska få en syskonplacering (7 år & 9 år) vad ska man tänka på när det gäller avtal?
Vi vet ju att det är viktigt att "få ner allt på papper", men är det något speciellt vi ska tänka på med tanke på att det är ett syskonpar just när det gäller avtalet?
Sen ska en av oss vara tjänstledig i 3 månader, är tre månader verkligen tillräckligt för att barnen ska hinna knyta ann till oss?
Vi är tacksamma för råd!!
 
Vi fick ett syskonpar på 7 & 11 och fick vara hemma tre veckor!!!!
Vi hade planerad längre utlandsresa som vi fick inskrivet i kontraktet att de ev skulle med på.
Vi fick högre omkostnad och fick stå för saker under 1 000 kr själva, över kunde vi äska.
Skriv in en omprövning av både arvode och omkostnad om tre månader, då bör ni ha fått se lite av vardagen som kommer att bli er.........
Detta är vad jag kan komma på för tillfället!

Lycka till!
 
Hej.
Det är ju snart sommarlov så då är det viktigt att någon av er är hemma heltid. Men under skolperionden så är kanske 3 månader mycket generöst. Då vi har haft i den åldern så ha vi varit hemma fram tills det blivit en ledig plats på fritids. När det gäller tonårsbarn så har vi varit lediga på efm då jag själv kan styra över mina arbetstid. Då det varit studiedag mm så har vi varit hemma.
Där vi bor ute på landet så är det vanligt att barnen går på fritids fram till högstadiets början. Men jag vet att i vissa kommunen så upphör fritids då barnen fyller 10 år.
 
Hej!
Vi fick en syskonplacering 1 maj för ett par år sedan. Vi fick lite inkomstbortfall och resten pussla vi ihopa så att någon va hemma hela sommarna. ( de var 9 & 12år) Jag tycker absolut att ni ska få vara hemma över hela sommaren och kanske en månad in på höstterminen. Det är jätte viktigt med anknytningen den första tiden.
En sak som kan vara bra att få ner på pappret är semester resor. Det de brukar föreslå kommer man inte långt med. Åker ni utomlands el skidsemester så va tydliga med att ni vill ha ersättning för det.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp