sysselsättning?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
hej!
någon som vet om det räknas som någon form av sysselsättningsgrad att vara hemma på heltid med familjehems barn + att också vara hemma med en liten bio?

tänkte på vad som gäller med förskola för mellanbarnet? om det är 15h som vi arbetslöshet och föräldraledig, eller om får ha mer. skulle vilja ha 20h men vet inte om jag räknas som arbetslös eller mammaledig (tar dock inte ut någon fp nu).

Hej. Jag tror att man egentligen bara får 15 timmar. Att det inte räknas som sysselsättning. Men jag har hört om flera som fått fler timmar på dagis på grund av att placeringen kräver mycket tid.

Precis som med allt annat kan det variera från kommun till kommun.. :angel ...kanske tom från förskola till förskola.....Kolla med dom som bestämmer just där ni ska ha barnet/barnen..... Lycka till! :razz:

Vi fick 15 timmar sen ansökte jag hos kommunen fler timmar, en så kallad stimulansplacering.
I slutändan efter många möten,samtal intyg ect har vi nu 35 timmar i v.

Vi har aldrig haft problem med förskolan eller fritids. Vi hat totalt 5 barn placerade som mest och jag informera förskolan att vi rycker in i skolor mm. Samt att vi har en del Bup besök så även om jag bara "går hemma" så behöver jag som mest 35 timmar för dom mindre barnen då vi har sådanan placerade. Vi har aldrig låtigt barnen var där mer än vad som behövs, och ofta hämtar vi dom tidigare. Nu bor vi i ett mindre samhälle och dom vet ju vår situation. Så mitt råd är att prata med den som är ansvarig och kom överrens om något som passar alla bäst. :bounce:

Hej, tack för svar, har pratat med vår förskola nu och i och med att det är ett föräldrakooperativ så kunde vi komma överens på ett bra sätt, så nu blir det 20h i veckan till att börja med och tider som passar oss och inte de speciella 15h tiderna.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp