Ta del av barnens personakt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har en fundering.. Vår :angel: är otröstlig vid läggdags. Skriker hjärtskärande, gråter hysteriskt mm. Det slutar inte ifall vi inte lägger oss tillsammans i vår säng och :angel: somnar i min famn. Mamman säger att det är samma problem hemma.

Vet att detta barn har varit med om mycket hemskt, har bla skyddad id och bor på skyddad ort nu.. Men jag vet inte alls VAD :angel: har varit med om. Vet inte heller OM det skulle underlätta att veta det, men det OM det finns en chans att detaljer kring bagaget kan göra mitt/min mans agerande bättre för denna :angel: så skulle jag ge mycket för den kunskapen. Känner mig så maktlös... :angel: är endast 2 år gammal.

Till frågan: Har ni fått ta del av information i barnens personakter?
 
När det "bara" handlar om konstakt/stöduppdrag, nej.
Vid fast placering, ja.

Kan du inte få mer information i samtal med bio?
Eller försök få veta mer genom er placerande assisten.
Inte läsa akten men i a f få veta om barnet blivit misshandlat, sett saker eller hört.....
Om mamman har samma problem hemma är det ju viktigt att det kommer fram varför så att ni alla kan jobba mot att göra det bättre för liten, tillsammans.

Mitt bonusbarnbarn är lika dan, måste somna intill.
Hemma sover hon i sängen med mamman, hos oss fungerar det med att hon somnar i min famn och att jag sedan lägger ner henne i spjälsängen som står precis intill min säng.
 
Tack för ditt svar.
Jag ska höra med soc men är kluven. Bäst för barnet i vissa lägen är att omvärlden vet så lite som möjligt då bagaget är just det barnets bagage och för många inte har nytta av att ta del av det. Men för att vi ska göra ett tillfredställande jobb skulle det kanske underlätta att veta mer. Ex veta vad det är som har skrämt :angel: , vad det är som :angel: har sett eller varit med om för att vi ska kunna kämpa för att h*n ska känna sig tryggare.

I nuläget vet vi bagaget i stora drag och kan gissa oss till detaljerna. Det har förekommit hot/misshandel etc, det VET vi, men vi vet inte några detaljer kring detta.
 
Jag anser att även kontaktfamiljer o kontakt personer bör veta så mkt som möjligt för att kunna göra den insats som är meningen med insatsen. Vet ni inte vad som hänt er Liten är det ju svårt att hjälpa på bästa sätt. Klart ni ska fråga soc, även om de tyvärr inte alltid vet eller tänker på allt.
 
Har varit i kontakt med soc. Det vet inte riktigt hur de ska göra verkar det som. Så vi väntar och ser om de kommer fram till något. :)
 
Bra att du kontaktade soc. Då dår vi se vad som sker framöver. Fint att se att du bryr dig om dessa våra minsta. Barn ska kunna vara trygga, glada o harmoniska- de ska få det bästa de kan få!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp