tack för den här tiden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
:mrgreen: Hej! Har just avslutat en lång Lss placering.Jag i min enfald trodde att man kanske fick ett tack eller en present(efter 20 år).Men icke.Hur brukar det vara? Bi
 
Ja du Bi! Jag är inte förvånad. Tyvärr är detta så det brukar vara. Själv har vi mycket sällan fått uppskattning från den placerade eller deras anhöriga då det är dax att gå vidare. Men du skall veta att det är säker stunder i deras vardag framöver som dom tänker på er med en tacksam tanke.
Styrke kram
 
När ett "kontaktbarn" slutade sin vistelse hos oss skickade soc blomstercheckar till oss som tack. Jag blev glatt överraskad.Det är väl självklart att vi ska ha respons och bekräftelse på det vi gör.

Detta har hänt 1 ggr. av 5.

Att "tacka av " någon efter avslutat uppdrag
hör väl till normalt yrkeslivet och jag hoppas att vi räknas dit.


Gittan
 
Vet ännu inte hur det fungerar i vår kommun, men varje jul får vi däremot en julklapp från kommunen. Det har alltid varit trevliga saker och det känns verkligen roligt med denna uppskattning - att man räknas med även om man kanske är lite i periferin när det gäller "anställningen". Jag tror att det är soc. som har valt att göra på detta sätt och vet inte om det är så att alla anställda i kommunen får detsamma. Glad blir man i alla fall!
 
Efter två avslutade kontaktuppdrag har jag inte märkt någon tacksamhet från kommunen. Däremot visade den ena familjen stor tacksamhet för all hjälp de fått när de behövde den (den familjen är vänner till oss). Den andra har inte ens hämtat kvarglömda kläder och skor. De ringde inte ens och sa att de inte skulle komma mer. Vi hade visserligen förstått det ändå eftersom mamman inte släppte barnet och kontaktuppdraget var ju frivilligt så...
Soc bara ringde och sa att from med ?? så slutar NN.
 
EN gång under alla år fick vi blomstercheckar för 100 kr till jul.
INGEN har tackat efter avslutat uppdrag... :x Det har bara huggits av tvärt och knappt vi fått de sista pengarna heller.


Vår helgflicka kommer att fortsätta komma hit om/när soc drar in kontaktstödet för hela min familj ha adopterat henne :D Mor och far var just på semester i Italien och köpte gott till henne med precis som till sina bio-barnbarn. Vi misstänker att det soc iaf kommer tacka för det har funkat superbra på alla plan under detta året (trots lite väl osynliga soc sekr men det är väl så när allt flyter så kan de lägga sin energi där det inte flyter...)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp