Tacksam för svar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Jag undrar om det är någon som är kunnig i hur det fungerar när man blir sjukskriven. Om man endast arbetar(!!)med familjehemmet, kan man då få ersättning när man blir sjuk??/G
 
nej..inte om jag förstår dig rätt :roll:

Menar du att du inte kan fortsätta placeringarna/placeringen? För annars så fortsätter du ju få arvode som vanligt?
 
om du har ett "vanligt" jobb en annan anställning så kan du givetvis sjukskriva dig från denna. men din SGI ( sjukdomsgrundande inkomst) är bara baserad på ditt vanliga arbeta. Sedan bör inte arvodet för familjevården gå till den som är sjukskriven. Då kan ni bli utförsäkrade.
 
Glader sa:
Jo, vi ska fortsätta med placeringen, men undrar om man kan bli sjukskriven som vanligt?


Jag förstår inte riktigt vad en sjukskrivning då skulle innebära för dig. För du skriver att du endast jobbar som familjehem och det ska du fortsätta med i samma utsträckning under sjukskrivningstiden. Skulle du då jobba som vanligt och få betalt som vanligt och utöver det få pengar i form av sjukpenning??
 
jag är hemma på heltid, det behöver våra uppdrag. Gubben har ett vanligt arbete.

Jag blev allvarligt sjuk och fick ligga på sjukhus.

Så här löste vi situationen. Först informerade vi soc och org om att gubben skulle ersätta mig för att jag skulle va på sjukhus. gubben tog arvodena på sig och var tjänstledig från sitt vanliga arbete och hemma och tog hand om barnen. Jag fick vara sjuk i lugn och ro (gud så skönt att ligga på sjukhus) Det blir ju bökigt men blir man sjuk så har man inga val. Däremot så meckar vi inte så där når man e lite snuvig eller liknande. man kan ju likson inte sluta ta hand om sina barn det får man göra oavsett feber snuva.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp