Tak på lönebortfall?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Läste här att någon kommun inte gav kompensation för hela lönebortfallet utan de har ett tak. Hur är det i era kommuner? Skiljer det sig eller är det oftast så att de har ett tak? Vad ligger det på ungefär?
 
Jag får motsvarande mammapeng, dvs 909 kr/dag eftersom jag når upp till maxbeloppet. Där utöver tillkommer arvode och omkostnad som vanligt.
 
Oj vad det verkar variera. Ni som får full ersättning: Hur mycket är det i reda pengar? Ligger ni över taket (vad det nu är)?

Olika kommuner, till och med olika stadsdelar verkar ju ha olika policy. Eftersom jag råkade tjäna vansinnigt mycket förra året på grund av dubbelarbete, stipendium etc skulle jag få runt 50 000 i månaden i lönebortfall. Jag tycker inte det är realistiskt att så mycket skattepengar ska gå till mig för att ta hand om en snäll och frisk liten plutt. OBS! Jag har inget mot att ni förhandlar, och får mer. Det är även en annan sak om man har flera barn eller mycket krävande barn.
 
Har aldrig varit tal om nåt tak för min del, jag fick lämna anställningsintyg från arb där min lön stod med och arvode och omk tillkommer på det, samt semersättning ska jag också få.
 
jag vet inte vad taket ligger på men för mig handlar helt lönebortfall på över 27000/månad
Nu är jag visserligen inte helt borta från jobbet men i vintras när jag var helt tjänstledig så ville soc förlänga men inte arb.givaren. Nu är jag hemma på 50 %

Jag lämnar in en blankett där jag fyller i hur mycket lön/månad som jag förlorar på att vara tjänstledig. Sen skriver chefen på denna.

Att lämna ett anställningsbevis är ju inte riktigt med sanningen överrensstämmande då lönen ökar varje år, man får ju inte ett nytt anstbevis varje gång lönen går upp
 
Tack för att ni delar med er!

Måste tillägga så att ni inte tror att jag är en mes: Jag kommer få full ersättning trots att jag räknar med att kunna fakturera 8 timmar i veckan (jag jobbar hemifrån och min man har ganska flexibla tider och vi har bra teamwork). Jag har förklarat att det behövs för att täcka fasta kostnader i företaget etc och soc har inga problem med det och ser mitt jobb med bebisen som heltid och fakturerandet som självvald övertid.
 
Jag har inget tak, har varit hemma 14 månader nu och börjar jobba igen den 1/9. Får semesterersättningen också. Har aldrig hört talas om någon som har ett tak förrän nu. Verkar gnidet från kommunen tycker jag och då har jag ändå uppdrag från en kommun som inte har ett särskilt gott rykte då det gäller stöd till familjehem. Kanske de kompenserar detta med att betala det som är skäligt för varje uppdrag? I mitt fall krävde kommunen att jag skulle ta tjänstledigt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp