Tankesnurr

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har en syskonplacering sedan snart två år. Barnen har ovanligt mycket bagage och placeringen är tung även om det är barn som är lätta att älska. I dagsläget krävs det att både min man och jag är hemma för att det skall fungera för barnen. Det är ett önskemål från soc och enligt oss helt nödvändigt. Jag går just nu och väntar besked från sjukhuset som i värsta fall innebär att jag har cancer. Även om man ska tänka positivt så är det svårt att hindra tankarna från att snurra. Hur skall vi orka med både barnen och sjukdom? Vad händer med barnen om det värsta inträffar och jag faktiskt dör? Barnen har äntligen landat i att de ska bo här, att man kan lite på vuxna, att vi aldrig kommer att svika dem. Är det någon som har erfarenhet av att ha placeringar och att bli svårt sjuk?
 
Vi har ingen erfarenhet av sjukdom i familjen men väl i nätverket (mor, syster och äldre generationen).
Det är tufft att orka med när energin går åt på annat håll.
Kan ni skola in en stödfamilj som avlastning till er?

OM nu det värsta skulle inträffa önskar jag dig och din familj all styrka som kan behövas!
 
Hej!

Tycker att det som honey skriver låter klokt med en stödfamilj.
Håller tummarna på att det är ett falskt alarm. Annars önskar jag er all stryka som finns.

Kramis Tre
 
Fy så tufft, vet egentligen inget vettigt att skriva men jag kände att jag iaf måste få iväg en hel massa förhoppning om att det INTE är så illa som cancer ( min syster har och jag har hennes barn placerade hos mig därför) och att skola in en avlastningsfamilj är ingen dum ide alls! Säg till om jag ska hålla ögon och öron öppna ang en sådan familj, vart finns ni i såfall? Du får PM-a mig om du vill!
 
va jobbigt att gå i ovisshet på ett besked. Hur det än är så ta till stöd och hjälp från släkt och vänner. Likadant som om det vore dina egna barn. jag vet jag har varit väldigt sjuk och trodde att livet var slut.
Vi ordnade med hjälp till städning tvätt handling. mm men jag var där med barnen fanns där lyssnade. Hur det än blir så är DU den viktiga mamman för era låne barn även om du är svag. önskar dig all styrka i detta.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp