Tappat förtroendet..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad gör man när man som familjehem tappat förtroendet för soc-sekreteraren? Har varit familjehem i flera år och aldrig mött en liknande männsika (soc) som vi gjort nu med vår senaste plac.
Jag vill inte prata med människan i telefon och än mindre träffa henne! Sambon svarade idag då hon ringde.., men vad gör jag om jag svarar nästa gång?! Hon är medveten om att jag inte tycker att samarbetet oss emellan funkar..det krashade redan från början, då hon hela tiden ändrade sig ang plac behandlingsplan, ljög mm.
Har sagt att jag vill byta sekreterare,,men hur gör man i praktiken? Kan man byta, eller rasar man för hela den placerades familj då? Ge mig tips och råd, snälla! Jag kommer verkligen inte kunna fortsätta med denna hemska människa! Hon har arbetat som soc-sekreterare i ett halvår.., men det gör inte att jag har mer överseende med henne, för det handlar ju om en ungdoms tillvaro. *brrrr*
 
Man har rätt att byta soc.sekr. och det är något man tar upp med hennes arbetsledare.
Sedan får man ju hoppas att den arbetsledaren i sin tur är en vettig person som fattar allvaret. Men det är väl bara att få henne att förstå att ni menar allvar och att gränsen är nådd.
 
Ok, tack!
Våran sekreterare går på semester snart..och då är det hennes chef vi ska vända oss till. Ska bli intressant!

Åter igen, tack för info!!
 
Tänk igenom vad ni vill ha sagt och skriv gärna ner på papper vad som hänt och hur ni upplever problemen, speciellt att ni tycker att det blir värre och värre.
Det bästa är om ni ber att få komma upp till henne (chefen) och prata, öga mot öga så att säga, det brukar ge bäst resultat.

Lycka till :wink: .
 
Vi har också problem att samarbeta med våran handäggare...nu. (Har snart varit in överallt och skrivit om att våran pojke blev tvungen att flytta hem fast vi var emot detta.) Så när vi började tycka olika så blev ju samarbetet svårt och inte blev det bättre av att vi har ett barn till med samma handläggare. (Denna placering gjordes under tiden våran handläggare hade tjledigt.) Vi har tappat förtroende för henne och tydligen hon för oss, det har hon sagt rakt ut. Hon sa att vi skulle prata ut efter sommaren och se om vi skulle byta. Känns ju som hon bestämt sig så jag tänker ligga lågt och se hur diskuassionen flyter. Hon kan ju ta beslutet så är det hon som bestämmt. (Det gillar ju hon!) Jag är rädd att hennes arbetskamrat som får oss har lyssnat på henne och tycker illa om oss från början.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp