Tjänstledighet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej

Jag undrar hur andra har det när det gäller tjänstledighet från jobbet när ni har en placering. Jobbar ni som vanligt efter "inskolningsperioden" hos er eller hur ser det ut?

Malin
 
Med facit så här i efteråt så skulle jag ha krävt att både jag o gubbens kulle få vara hemma i minst 3 mån tillsammans.
Det kanske skulle ha gjort att vi båda kunde dela bättre på framtidens ansvar då våran placering var väldigt bunden till mig som lim.
Men jag tror väll kanske det skulle bli så ändå pga att mamma figuren var väldigt diffus innan placeringen.
Jag tror att placerade barn bara tar emot en vuxen åtgången men det kanske hade blivit mer naturligt om vi båda hade varit hemma från början.
Så det är mitt förslag -stanna hemma och landa ett tag tillsammans :razz:
 
Min flicka har varit här i flera år nu men jag och min man har skilt oss och jag är numera ensam som familjehem. Flickan träffar min man så klart men vi har också mer umgänge med biologmamman numera. Det känns som det blir lite tid hemma så jag tänkte att hon hade mått bra av att vara lite mer hemma.
Hörde från ett annat familjehem att de var tjänstlediga 40% av heltid. Så hur ser det generellt ut för andra?

Malin
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp