trött o funderande

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
hejsan är ny i de här.
men min sits är att jag har en dotter på 23 som har en liten på 2år . min familj har av soc blivit familjehem till barnbarnet då mamman flyttat till annan kommun. o är stort problem för sig själv med alkohol o egen sjdom. barnet placerat hos oss ca 1år nu jobbar ja i vård med olika arbtider ja har varit tjledig sedan barnet kom till oss men nu så vill soc ej betala oss längre. då ställer inte soc upp med att hjälpa oss då vårat sociala nät är slut vid oss utan de får vi lösa. jag tycker vi ställt upp på soc sedan barnbarnet föds o nu sen en tid tillbaka bor hon helt hos oss. med besök ibland av mamman. soc har själva sagt att modern inte är lämplig. men va lätt dom kan slippa undan problemet om vi tar hand om barnet.man blir ledsen o besviken då man tycker vi ropar efter lite hjälp då ja vill börja jobba . var får man annars pengar utan jobb. o lämna barnet till ett annat familje hem tänker ja inte göra. :littlesad

Ni har inget nattisdagis eller dagmammor i närheten av där ni bor? Jag har själv en väninna som är ensamstående mamma från första början. Hon är sjuksköterska och jobbar på lasarettet med oregelbundna tider.
Hennes barn har ingen som helst kontakt med fadern, den enda lilla hjälp hon har är från hennes egen mamma, men även hon jobbar i vården så det krockar en hel del där med.
Har du kollat runt med kommunen om det? Har inte kommunen det som krav på sig? Att dem ska kunna ställa upp med barntillsyn?
Jag är osäker på det, men i alla fall.
Vad jag menar att då kunde det ju vara en lösning för dig att du kan återgå till ditt arbete och barnet får barnomsorg ordnad.
Det var i alla fall ett litet tips, om det kan leda till något.
Vänlig hälsning MGB

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp