Tuggar på kläderna

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Har ett problem med vår 10-åring som jag säkert vet att flera av er har varit med om. H*n har sedan en tid tillbaka börjat tugga på sina tröjärmar och biter itu muddarna, kan även gå en bit upp och tugga små hål. Först fattade jag inget då jag såg alla dessa hålen på h*ns nya tröjor. Detta gäller både på nytt och gammal. Hade h*n nu inte varit 10 år så hade jag trott att h*n skulle behöva en snutefilt. Har bestämt mig för har inte laga och köpa nytt förrän h*n har slutat med detta. Har även haft samtal och berättat om mitt beslut. Någon annan som har förslag? Få se nu till sommare hur h*n skall lösa det då det är T-shirs med kortärm som gäller.....
 
Går det inte att komma till rätta med orsaken till tuggandet så kan jag rekommendera s.k. svett-armband. Det gör inte lika "ont i kassan" om dessa tuggas sönder. Risken med kortärmat är annars att h*n börjar tugga på halskanten istället.

Be också gärna tandläkaren kolla om något i tänderna eller munnen kan ligga bakom behovet att tugga eller om tandläkaren har nåt tips att komma med.
 
Hej!

Har haft exakt samma problem med min son i samma ålder, vi kollade oxå tandläkare, om han va orolig för något men kom inte fram till någonting, provade även att pensla på stoppoväx på muddarna, utan resultat, men så en dag bara slutade det, det har nu gått ca 10 år, vi vet inte varför men som sagt det bara upphörde, hoppas det snart gör det för er med!

Lycka till
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp