Umgänge i bios hem...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Någon som har umgänge hemma hos bio med er som familjehem med och soc med?????. Alltså övervakat umgänge- som vanligt- fast hembjudna till biomor???? Iaf enligt biomor själv, själv ahr soc ej ringt och umgänget ska tydligen flyttas till att vara 25 mil bort och förvarslet är mindre än en vecka.... Jag har inte lust att gå med på det????? iaf inte med kort varsel!!! BArnet kommer bli helt otroligt trött INNAN umgänget ens börjat!!!! Och jag undrar hur det kan påverka barnet....barnet har inte bott eller varit hos bio sen spädåldern.... Tror ni det kan skada? HAr ni erfarenhet av att besöka bisar i deras hem? :?

Känns olustigt... :littlesad
 
Oj - var finns barnets bästa i detta? :? Jag förstår verkligen din oro!

Du måste ju få tag i din socialsekreterare. Biomor är ju vuxen och kan måste ju kunna hantera en så pass lång resa bra mycket bättre än en liten som säkert blir trött både psykiskt och fysiskt. Fysiskt menar jag själva resan och psykiskt alla tankar som rör umgänget (nervositet mm)....
Stå på dig.
 
Trodde jag var onödigt nojig angående detta...men det känns som att det kan påverka barnet negativt....skönt att få förståelse... Tänkte fråga soc om det är för barnets bästa lelr för mammans bästa....barnet kommer bli väldigt medtaget av ett ev umgänge på detta vis...vi for 8 mil igår, enkel väg- för att hämta en person och liten- som ej sover i bil var mkt trött när vi var halvvägs på hemväg...ett umgänge är ju mer än så och dessutom en mkt längre resa...

Någon annan som har erfarenhet eller tankar?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp