Umgänge

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag behöver er hjälp om ni tycker detta är rätt eller fel.

Hen är plac i ett familjehem, LVU. Hen lever med skyddad identitet för att skyddas från bio släkten. Hen har umgänge med vissa av bio släkten. Familjehemmet ska köra hen till den staden där de ska ha umgänge, samma stad som bio släkten bor i. Familjehemmet har inte skyddad identitet el liknande.

Tankar kring detta?

Lizen
 
I familjehemmets identitet kan man inget göra tyvärr utan det är en risk man tar :littlesad . God och nära kontakt med polis , gärna vaktbolag , och div försiktighetsåtgärder man kommer på .
Min familj hade väldigt god kontakt med polis , två jakthundar som var väldigt aggressiva mot främlingar och vi syskon tog deras efternamn så det såg ut som en väldigt stor men helt vanlig familj . Sammarbetet med skola och alla dylika instanser fungerade åxå bra .
Men jag förstår helt klart hur obehagligt det måste kännas , speciellt med umgänge i samma stad :littlesad .
 
En sak som faktiskt är ganska enkel är att spåra bilen.........
Om det är befogat skulle jag parkera bilen någonstans på umgängesorten och kräva taxi, eller om det finns busskommunikationer använda dom, till umgängesplatsen.
Allt beror ju på hur stor hotbilden är.
 
Det jag funderat mest på är just bilen vid umgängena... Som ni förstår kan jag inte skriva så mkt mera även att jag gärna hade velat bolla tankar o så med någon annan..
 
Vi var i samma situation och vi fick en från soc som mötte oss på ny adress varje gång i staden vi skulle ha umgänge där barnet/vi sedan åkte vi till umgänget och sen åter igen. :) lycka till
 
Just det som skorpan01 föreslår är ju ett ypperligt förslag . Prata med soc. och föreslå det och dom har kanske andra goda förslag .
Fråga dom åxå vilka försiktighetsåtgärder de gjort och vad de mer kan göra .
För vår del var det inte ens fråga om något umgänge ens med släkt så när jag tänkte efter så gör det er situation mer obehaglig . Även för barnen , nu vet jag inte hur pass illa det är för dom men skyddad identitet säger en hel del . Jag vet ju inte om era :angel: är rädda och jag försöker att inte göra en känsloöverföring eftersom jag inte vet situationen , men vi var rädda och det kändes enormt skönt när polisen kom och knackade på några gånger och bara tog en kopp kaffe och pratade lite väder och vind . För oss var det en bekräftelse , fast du är barn så betyder du något och att man kan lita på vuxna förenklat .
Just det med att mötas upp och transporteras till mötesplats är nog ett gammalt beprövat trick som fungerar väl . Tänkte efter lite och det var så vi kom till rättegångarna , enda tillfälle som vi var i samma stad , vad vi visste , och efterpå kan jag säga att för oss fungerade det till 100% .
 
Hur går det Lizen?
Jag skulle kräva taxi sista biten eller bli hämtad av soc på olika plats.
Allt beror ju på hur hotbilden ser ut men tänk om de spårar er bil, och kommer hem till er adress! Obehagligt för er och de dina. Eller upptäcker de er adress och hotar med att hämta barnen måste de ju slitas upp och flytta.
Nä, hoppas de har sett över era rutiner...
Carina
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp