Umgänge

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har ett litet barn placerat hos oss som har bevakat umgänge varje vecka med sina bioföräldrar. Varje gång han träffar bios blir han som förbytt. Från att vara lugn och glad blir han fysiskt våldsam och superstressad. Det tar ca 3-4dagar att få honom vanlig igen. Hela vår familj mår dåligt av detta hattande beteende. Det finns ingen plan att han ska tillbaka. Tvärtom. Soc vägrar minska umgänget då de anser att han är så liten att han riskerar glömma dom annars. Någon som har erfarenhet eller tips på hur gå vidare? Vi ger snart upp. Orkar inte se honom så uppsliten varje gång.
 
Om man tänker på barnet är det självklart att han ska träffa sina biosar, men ni kanske alltid ska vara med vid umgänget och om det är möjligt i en miljö där han känner igen sig och är trygg.

Vi har oftast umgänget hemma i vårt hem och vi är med vilket fungerar väldigt bra för vår lilla sötnos.
 
Känner tyvärr igen de där allt för väl.
för oss har det varit så nu i ett år.
umgänge, och så två veckor utav kaos.

men tack och lov så har vi nu fått övervakade umgängen och att föräldrarna får inte var ensam med placeringen och bara typ 2 timmar på en neutral plats.

Är så hemskt att behöva trösta, vara vaken nätterna med ett barn som mår dålig och det blir kaos pga av umgänge, samma för oss, totalt ändrat beteende
och i vårt fall så är det också så att föräldrarna accepterar inte oss. så de blir soc som får vara med vid umgängena.
 
Att umgänget måste vara varje vecka med motiveringen att Liten glömmer bios annars, tycker jag låter helt fel. Redan en bebis på halvåret minns i två veckor och jag skulle gissa att en tvååring minns med lätthet även om det skulle gå en månad mellan umgängena. Skulle ju vara förödande för alla föräldrar som har varannan helg annars...

Du behöver få fler utomstående som stärker dina iaktagelser, tex dagis, bvc, bup, psykolog mfl. Fråga även för vems skull umgänget sker? Barnets eller föräldrarnas? Barnets bästa i centrum!
 
Hej
Jag tycker du ska kontakta bvc psykologen och diskutera detta utifrån hur den lille mår. Man kan få väldigt mycket hjälp därifrån har jag erfarenhet av.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp