Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Att föreslå längre mellan besöken är ajabaja!!!
Ni vet väl att föräldrarna har all rätt i världen att träffa sina barn OFTA, om det sedan går ut över resten av familjen, ja det visste ni väl när ni tog placeringen!
Anol sa:Föräldrarna har inte automatiskt rätten att träffa barnen - det är barnen som har laglig rätt att träffa föräldrarna.
Detta verkar vara väldigt godtyckligt och upp till kontaktpersonen och hur hon lägger fram ärendet för nämnden eller den som nu beslutar om vad allt får kosta.nikitalo sa:Vi har en uppväxtplacering (tror jag man vet ju aldrig) umgänget.
Vid umgängena har de alltid tillgång till kontaktpersonens bil och de använder den flitigt till alla aktiviteter.
Jag undrar om alla kontaktpersoner gör så eller bara denna?
I min värld är det så att har man inte körkort och bil får man ta bussen eller cykla. Har jag fel?
Ha en skön sommar!!
Jag undrar om alla kontaktpersoner gör så eller bara denna?
I min värld är det så att har man inte körkort och bil får man ta bussen eller cykla. Har jag fel?
Vi har 21 mil enkel väg till biomamman. Bara resandet på 42 mil tar totalt 5 timmar i bil. Tur att detta bara är en gång per månad, för det blir en jobbig dag, på flera vis. Sedan vill soc. inte höja omkostnadsersättningen trots att mamman flyttat sedan nivån sattes och bensinen blivit dyrare. Ni har redan tillräckligt :? säger de.nikitalo sa:Jag menar inte att det är fel att hitta på kul saker men från det till att köra mellan 3-6 mil enkel resa för en aktivitet tycker jag är mycke.
.
Vi skall nog bråka vidare om det, men just nu bråkar vi om en annan sak :wink: och den vill vi bråka färdigt om först.1+2+2=MINA GOA BARN sa:På den saken skulle jag absolut inte ge mig. Har bioföräldrern flyttat längre bort har grundförutsättningarna förändrats sen kontrakt har skrivits, då ska också ny förhandling komma till skott.
Detta ska du fortsätta hävda med absolutism! Jag blir så förbannad på all skit som myndigheter missbrukar maktutförande över oss på familjehem med!
Usch!