Umgänge

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
hej
Vi har ett barn på 3 år placerat hos oss. Föräldrarna bor ej i hop. Mamman kommer var tredje vecka på umgänge och pappan likaså. Har nedsatt tjänst för att vi har denna placering. (Ledig 1 dag/vecka.) Det är då vi har umgänge. Just nu känns det som att så fort vi är lediga så har vi umgänge som är mer påfrestande för oss än att gå till dagis och att jobba. Är det vanligt att man har så mycket umgänge? Mamman har fått nej två ggr i rätten att hon sska få pojken tillbaka, pappan är nog egentligen inte så intresserad, han säger själv att just nu passar det inte att barnet flyttar till honom. Vill bara höra andras erfarenheter...
mal1
 
Det här med umgänge kan nog se väldigt olika ut. Vi jobbar som jourhem och då har föräldrarna umgänge 2 gånger/vecka, men det är ju för att det ÄR just jourhem.
Ofta blir det ju så att barnet flyttar till familjehem efter jourhemsplaceringen. Därför får vi ju en del inblick i hur umgänget sedan blir i familjehemmet.
Jag vet ett barn i familjehem som har umgänge med sin förälder en gång i veckan. Men det är nog inte så vanligt. Där finns också tanken att barnet så småningom kan flytta tillbaka hem till föräldern...
En baby jag nyss skolade in hos ett familjehem (uppväxtplacering) skulle ha umgänge med sina föräldrar en gång i månaden i ett halvår, efter det en gång varannan månad.
Jag tror inte att det är så vanligt att umgänge sker oftare än en gång i månaden.
Hur är det upplagt för er? Kommer föräldrarna på samma vecka och dag då de har umgänge? Eller är det olika veckor, så att ni alltså har 2 föräldrabesök / 6 veckor??
Tror inte att det är så mycket att göra åt utan ni får nog helt enkelt försöka stå ut och göra det bästa möjliga utav det. Kanske att det skulle gå att korta ner besöken i tid om det blir för jobbigt för barnet (och för er)?
 
Var fjortonde dag.

Våra tre tjejer träffar sina BioFöräldrar 4 timmar varannan vecka.