Umgängeskräksjuka...?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vår lilling har kräkts på natten efter två av de senaste tre umgängena. Har skett på precis samma sätt båda gångerna, och skiljer sig tydligt från vanliga kräksjukan som vi hade mellan gångerna både h*n och jag.

Någon annan som varit med om detta?
 
Hej!! Känner till ett barn som kräktes innan umgänge med biologisk far inför varje träff. Barnet var 8 år och ville ej till fadern, kände sig ej trygg där. Detta var en kollegas barn. Själv får vår Liten tydligare sjukdomstillstånd i sin epilepsi efter umgänge, säkerligen pga den press och stress det innebär. :cry:
 
Hej !
Välkommen till klubben....
Vår lilla reagerar också med kräkningar.För det mesta efter umgängena....
Näst sista träffen kräktes lilla i bilen på väg till umgänget så det var bara att vända hem igen och bio fick också vända.
Sist vi träffades kom det kräk mitt under umgänget. Och vad gör bio då????? Jo tar fram och bjuder på
bullar :?
 
Visst e det fantastiskt hur vissa människor hanterar situationer..... :oops: . Inte klokt.... :roll: . Det är ju viktigt att soc vet om det , men vi har lärt oss den tuffa väen att det ska väldigt mycket till för att förändra umgängena.... för vår del behövdes det att en överläkare ringde soc och satte stopp för ett intensivt umgänge då det var fara för vår lillas direkta fysiks hälsa...att jag sagt samma sak hade inte tillräcklig tyngd.... :evil: :bounce:
 
Nu har ju inte vi någon läkare som kan gå in och bromsa täta umgängen.
Tycker att våra ord som familjehem borde räcka längre än de gör..Men att glesa ut umgängen verkar vara väldigt känsligt för soc.
Gör mitt bästa: Hoppas er :angel: och ni fått lite lugn och ro efter alla turer med allt...Och att hälsan är stabilare...
 
OK, det är alltså gissningsvis rätt vanligt att barnen reagerar psykosomatiskt. Bra, då vet jag. Undrade mest om jag var på väg att jaga upp mig för ingenting och svartmåla umgänget helt i onödan.

Både förskolan och soc börjar oroa sig för lillingens psykiska välbefinnande så förhoppningsvis får h*n hjälp snart. Tills vidare kompenserar vi så gott vi kan... och har som tur är nära till tvättstugan...
 
pappsen sa:
Nu har ju inte vi någon läkare som kan gå in och bromsa täta umgängen.
Tycker att våra ord som familjehem borde räcka längre än de gör..Men att glesa ut umgängen verkar vara väldigt känsligt för soc.
Gör mitt bästa: Hoppas er :angel: och ni fått lite lugn och ro efter alla turer med allt...Och att hälsan är stabilare...


Nästan. Vi har ju BUP :idea:
 
Vår senaste placering höll på så efter umgängena en gång i månaden.
Till slut lyckades vi luska ut att de satt och åt godis nonstop i 4 timmar!!!!
Trots kontaktpersons närvaro!!!
När vi fick stopp på DET blev det bra!
 
honey sa:
Vår senaste placering höll på så efter umgängena en gång i månaden.
Till slut lyckades vi luska ut att de satt och åt godis nonstop i 4 timmar!!!!
Trots kontaktpersons närvaro!!!
När vi fick stopp på DET blev det bra!


Och då undrar jag stilla... hur fick ni stopp på det?
 
Hej!
Vad jobbigt...

Undrar: sker umgängena hemma hos er eller hos bio?
Om (bio) kanske det kan vara värt ett försök hemma hos er istället där barnet känner sig tryggare?
Skyll på åksjuka :rollhappy:

Håller tummarna att det ordnar sig, lycka till/Carina
 
Hej!Vår lill kräktes efter 2 km när det skulle vara umgänge.Så nu sker allt umgänge hemma hos oss med mig med hela tiden o då funkar det bättre.Hoppas det löser sig för er.KRAM
 
Vi fick prata med både bio och kontaktpersonerna som var med och styra upp vad som intogs.
Stenkoll på vad bio hade med sig.
Men, bio förstod och ville inget illa egentligen.
Ville vara "snäll" och hade helt enkelt ingen insikt om att det blev galet................

När vi lyckades bryta det och bio istället hade med sig fika och LITE godis gick det bra!
 
mamma mu 66 sa:
Hej!Vår lill kräktes efter 2 km när det skulle vara umgänge.Så nu sker allt umgänge hemma hos oss med mig med hela tiden o då funkar det bättre.Hoppas det löser sig för er.KRAM

Liten här hemma blev sjuk (dålig i magen, blåsor) efter umgänge (och allt blev upp och ned-hysteriskt i en vecka efteråt. Då glesade vi ut umgängena istället. Jag tänker att då är det ännu viktigare att hemmet blir en punkt där barnet känner sig helt trygg med att bio inte "dyker upp". Hemma är en "frizon". Förstår du hur jag tänker?

Vi träffas på neutral plats och jag är med hela tiden.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp