Uppdrag avslutat, tips önskas !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Idag har vi fått ett besked om att vår placering inte kommer tillbaka till oss, efter rymningen för 1 månad sedan. Vi vill ställa oss till förfogande omgående för en annan placering :claphappy:
Har funderingar runt att prova på att bli jourhem istället /ett tag. Vi skulle därmed behöva lite tips på bra ORGANISATIONER som kan tänkas vara intresserade........ Vi bor några mil utanför Stockholm, antar att man bör söka sig till ngn. org. i närheten ? Alla tips emottages tacksamt :bow
 
Tack, har också hört att de är toppen. Tyvärr vill de inte att man har biologiska barn yngre än 3 år......... :roll:
 
Hej, jag arbetar som jourhem och tar uppdrag från Per Sonesson & Co, kolla deras hemsida med samma namn :D. Får uppdrag från dom sedan 1 1/2 år tillbaka och tycker dom är jättebra.
Känner även många som har tagit uppdrag från andra men som numera enbart tar uppdrag från dom.

Lycka till/Marie
 
...Även dem har jag FÖRSÖKT anmäla intresse till, de hade en annons ute för en tid sedan att de behövde fler familjehem. Fick ett kort mail om att de skulle höra av sig om de var intresserade, inom ett par veckor. Tja..det är väl 6 veckor sedan skulle jag tro... :x De var alltså inte ens intresserade av att höra vad vi hade att erbjuda eller vilka vi var, trots att de sökte nya hem ???? Nä, det är deras förlust om de inte ens hör av sig.
 
NU har vi fått svar från Pär Sonesson..!!! Verkar vara en bra org. MEN... jag tyckte att deras formulär för jourhem var liite väl "påträngande" !!
Senast taxerade inkomst ?? Totala månadsinkomst ?? Varför i hela fridens namn ska dom ha reda på det ? Räcker det inte med skuldfrihetsintyg från kronofogden, utdrag ur polisregistret, utdrag ur socialregistret OCH en nygjord Kälvestensutredning ???? Blev lite kränkt faktiskt :x Vi är inga miljonärer eller höginkomsttagare, men klarar oss bra varje månad. Betyder det att vi inte kommer att bli godkända av dem då ?? :bounce: