Uppdrag avslutat, tips önskas !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Idag har vi fått ett besked om att vår placering inte kommer tillbaka till oss, efter rymningen för 1 månad sedan. Vi vill ställa oss till förfogande omgående för en annan placering :claphappy:
Har funderingar runt att prova på att bli jourhem istället /ett tag. Vi skulle därmed behöva lite tips på bra ORGANISATIONER som kan tänkas vara intresserade........ Vi bor några mil utanför Stockholm, antar att man bör söka sig till ngn. org. i närheten ? Alla tips emottages tacksamt :bow
 
Tack, har också hört att de är toppen. Tyvärr vill de inte att man har biologiska barn yngre än 3 år......... :roll:
 
Hej, jag arbetar som jourhem och tar uppdrag från Per Sonesson & Co, kolla deras hemsida med samma namn :D. Får uppdrag från dom sedan 1 1/2 år tillbaka och tycker dom är jättebra.
Känner även många som har tagit uppdrag från andra men som numera enbart tar uppdrag från dom.

Lycka till/Marie
 
...Även dem har jag FÖRSÖKT anmäla intresse till, de hade en annons ute för en tid sedan att de behövde fler familjehem. Fick ett kort mail om att de skulle höra av sig om de var intresserade, inom ett par veckor. Tja..det är väl 6 veckor sedan skulle jag tro... :x De var alltså inte ens intresserade av att höra vad vi hade att erbjuda eller vilka vi var, trots att de sökte nya hem ???? Nä, det är deras förlust om de inte ens hör av sig.
 
NU har vi fått svar från Pär Sonesson..!!! Verkar vara en bra org. MEN... jag tyckte att deras formulär för jourhem var liite väl "påträngande" !!
Senast taxerade inkomst ?? Totala månadsinkomst ?? Varför i hela fridens namn ska dom ha reda på det ? Räcker det inte med skuldfrihetsintyg från kronofogden, utdrag ur polisregistret, utdrag ur socialregistret OCH en nygjord Kälvestensutredning ???? Blev lite kränkt faktiskt :x Vi är inga miljonärer eller höginkomsttagare, men klarar oss bra varje månad. Betyder det att vi inte kommer att bli godkända av dem då ?? :bounce:
 
Som alltid är det ju deras sätt att försäkra sig om att man "inte gör det för pengarna".
Även de kommuner vi varit i kontakt med frågar efter inkomstuppgifter.
Inte på kronan men väl mellan tummeoch pekfinger.
MEN, vi fick också uppskatt själva om vad vi ansåg om vår ekonomi.
Vi är inte heller höginkomsttagare (en heltids och en halvtids-arbetare) men anser ändå vår ekonomi som mycket god.
Och det har våra kommuner också tyckt............
 
För oss är det helt nytt. Vi har inte blivit tillfrågade om några siffror, bara om vi "klarade" oss på våra inkomster. Inga papper har behövts visas !
Dessutom borde de väl "se igenom" såna som gör det bara för pengarna, på annat sätt ?? Vi är ju iallafall utredda nyligen, med mkt. gott omdöme... :roll:
jaja det kanske bara är jag som anser att det är kränkande... :?
 
Några papper har vi inte behövt visa upp!
De har trott oss på vårt ord när vi uppskattat den sammanlagda årsinkomsten.
 
Hej Kråkan!

Det är nog inte så farligt som det verkar dom vill nog bara försäkra sig om att VI INTE gör det för pengarna! men visst känner man sig lite "naken" ibland...

:idea: Har du provat hos Attendo de söker i familjehemsbanken här på sidan!

Sen finns det ju många kommuner som faktiskt är riktigt bra, det tar bara lite tid innan de visar intresse...
Vi har kastat ut lite krokar lite var stans om att vi finns, så får vi se hur det blir...
Lycka till!
/MammaC
 
Familjestödsgruppen jobbar på södra sidan av Sthlm tror jag och med blandade uppdrag. En av mina vänner har flera ensamkommande flyktingbarn jourplacerade just nu.

Jag har bara hört gott.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp