uppföljning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej...vi ska på ett uppföljnings möte med soc det första mötét med dom efter vi fått våran första placering. Nu undrar jag om det är någon som kan berätta lite om vad det innebär? så man kan förbereda sig mentalt innan. Biologmamman ska också komma dit, alltid lite jobbigt när man inte vet vad det innebär. Tack på förhand..
 
våra uppföljningar brukar vara hemma hos oss UTAN bioförälder. Vårt soc har egna möten med dom när vi inte är med.

Om något ska bestämmas ang umg eller liknande så är vårt möte först och då drar vi upp riktlinjer utifrån hur och vilka tider som passar oss bäst. Därefter lägger dom fram det för bio och vi får återkoppling på om det fungerar eller inte.

Kan du inte fråga din soc sekr hur det brukar fungera på ett möte så att ni kan förbereda er om det behövs.
 
Vi har nästan alla våra omprövningsmöten här hemma hos oss. Oftast med båda föräldrarna med. För mig är det otänkbart att inte ha föräldrar med. Vi går då igenom genomförandeplanen tillsammans och föräldrarna får stå upp för varför de inte genomfört sin del i planen.( oftast föräldrarna som fallerar.) Vi gör tillsammans upp om hur de närmaste sex månaderna ska se ut. Barnen är oftast hemma också och soc. kan på ett naturligt sätt se hur barnen beter sig mot bioföräldrarna. De brukar avsluta med att gå ut med barnen eller gå in i ett rum och prata ostört en stund. Eftersom vi bor på landet får föräldrarna ofta skjuts med soc.tanten. Positivt med gemensamma möten med soc-föräldrar-placerade-familjehem här hemma är att alla som har ett ansvar för barnet/barnen måste anstränga sig för att fatta beslut så det ska bli så bra som möjligt för barnet. Jag kan också ta upp jobbiga saker som jag inte tycker fungerar mm.
Mat-tilda
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp