uppsägningstid

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej !
Ny här men jag undrar om nån kan ge mig ett svar ?
Vår placering ska flytta och denna flytt är planerad om några veckor.
Nu vill Soc att uppsägning tiden ska gälla från denna veckan då datum för flytt är satt ?
Men borde det inte vara från det datum barnet flyttar ?
Annars "bjuder " ju vi på 2 veckor av uppsägningtiden, barnet bor ju kvar 2 veckor av uppsägningen.
:?
(vi har 1 månads uppsägningstid enligt kontrakt)
 
Hej!
Uppsägningstiden om en månad gäller från den dagen då avtalet sägs upp, det vill säga från den dagen då ni planerade utflyttsdatum. Med andra ord har soc rätt i erat fall.
Tanken i de bästa av världar är att en utflytt/omplacering ska vara planerad långt i förväg (längre än en månad), och att familjehemmet i de fallen ska "jobba" under sin uppsägningstid. Själva grundidén med uppsägningstiden är att familjehem inte ska gå ekonomiskt lottlösa från en dag till en annan ifall en placering avslutas väldigt abrupt.
 
Hmmm kan någon hjälpa mig då som är lite lätt tankspridd just nu märker jag.
Vårat avtal är uppsagt och vi har skrivit på den 14 juni, hur länge har vi då ersättningen? Vi har en månads uppsägningstid och ersättning utgår under den tiden står det. Har vi alltså ersättning en hel månad efter den 14-e juni?
 
Jepp, det ska ni ha om det är det "officiella" uppsägningsdatumet.
Ni ska ha arvode för hela tiden men bara omkostnad för tiden :angel: bott hos er
 
Så tolkar inte jag det hela, om dom säger muntligt den 14 april att :angel: ska flytta den 14é maj då slutar ersättningen den 14 maj.
Om dom däremot säger den första maj att din ängel ska flytta den 14é DÅ har du pengar månaden ut.
Samma som vanliga jobb.
 
Fiaflopp sa:
Hmmm kan någon hjälpa mig då som är lite lätt tankspridd just nu märker jag.
Vårat avtal är uppsagt och vi har skrivit på den 14 juni, hur länge har vi då ersättningen? Vi har en månads uppsägningstid och ersättning utgår under den tiden står det. Har vi alltså ersättning en hel månad efter den 14-e juni?

Var nog lite snabb i mitt förra svar.........
Hur kan ni ha skrivit på den 14 juni när det inte varit än????
Skrev ni på 14 maj och har uppsägningstid till 14 juni?
Då har ni ersättning till 14 juni.

Skrev ni på att uppsägningen STARTAR 14 juni, jag då ska ni ha betalt till 14 juli.

Lite snårigt det där...........
 
Hoppsan...ingen aning om vilket datum som gäller då för det står ju inte när själva uppsägningstiden börjar utan bara när flytt sker och det datumet är 14 juni. Får ringa och fråga helt enkelt.
 
Vi skrev på detta den 4/5 att plac upphör den 14/6 men om uppsägningen gäller från och med påskrivningsdatum så blir det ju fel eftersom då blir det längre uppsägningstid än en månad... det står att arvode och omkostnad utgår under hela uppsägningstiden.Får kanske ringa och fråga, inte så viktigt men kan vara skoj att veta :idea:
 
Fiaflopp sa:
Vi skrev på detta den 4/5 att plac upphör den 14/6 men om uppsägningen gäller från och med påskrivningsdatum så blir det ju fel eftersom då blir det längre uppsägningstid än en månad... det står att arvode och omkostnad utgår under hela uppsägningstiden.Får kanske ringa och fråga, inte så viktigt men kan vara skoj att veta :idea:

Men där har du ju svaret!
Att dom väljer längre uppsägningstid är ju deras problem :idea:
Du har full ersättning till 14/6 när uppsägningstiden är slut!
På något annat sätt kan inte jag tolka det.

Ha en skön söndag!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp