uppsagd

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej !
Skulle vilja få hjälp av er där ute. Min placering en tjej som har flyttat till sin syster genom gemensamma beslut av min familj, soc., systern och givetvis henne själv. Vi har jättebra kontakt efter det och det känns bra. MEN jag hade tydligen 1 månads uppsägning enl soc. och det är helt ok tycker jag. Nu vill soc att jag ska betala tillbaka omkostnadsersättningen till systern som hon bor hos nu. Inga papper är skrivna på uppsägningen. Jag undrar varför skickar dom mig pengar som jag sen ska betala tillbaka till systern trots att jag hade 1 månads uppsägning. Vill inte vara dumsnål men tycker det känns lite fel, vad tycker Ni ? Systern har skickat mig kontonumret för insättning men ville höra vad ni tycker.
 
ABSOLUT NEJ.

Socialförvaltningen får sköta sina egna utbetalningar. Betänk att det soc har betalat ut till dig kommer att finnas på din deklaration och DU får betala skatt.
 
Vad står det på kontraktet ang omkostnader? Vi har ochså 1 månads uppsägning med där står att om inte den placerade bor kvar i familjehemmet så utgår ingen omkostnad efter 14 dagar. Men jag tror att det är så olika. Tycker inte att du skall skicka omkostnade till syster utan detta får socialen fixa. Du har säket utgifter och omkostnade under uppsägningen.... Som hyra för rummet, telefonkostnade mm.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp