Utbildningsdag i Höör?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej Hej!
Tänkte bara fråga om det är någon här som är inbjuden till en utbildningsdag på backagården i Höör i mars?
Har varit där några gånger innan och brukar oftast vara nöjda när vi åker därifrån.
Hälsningar Elisabeth
 
hej... Vi har två olika kommuner som bruka bjuda in men vi har inte hört något än. Dom brukar ju vara ute i god tid... Vad är det för tema denna gången?
 
Hej!

Vi har fått en inbjudan, och anmält oss. Det är Nokkve Balldin från familjeforum i Lund som är föreläsare. Det handlar om barn med neuropsykiatriska symptom, såsom autism ADHD osv.
Han är mycket duktig.

Tre
 
Ja, precis tror att det kan bli en intressant föreläsning har du hört honom innan "tre" ?
Vi var där en gång och lyssnade på en kvinna Lou Rossling, tror jag att hon hette, hon var så otroligt duktig och berörde mig på många sätt.

Fi- kul att ni ska dit, spännande när det är första gången.
 
Hej!

Jag har inte hört på Nokkves föreläsing, men jag har via mitt arbete haft kontakt via mail och då har han framstått som en kompetent person som vet vad han pratar om. De referenser jag har fått är också bra. Jag har även varit på familjeforum där han arbetar på en utbildningskväll med jobbet. Mitt intryck är att de är proffs på det som de gör.

Tre
 
Hej!
Igår var det utbildningsdag i Höör med Nåkkve Balldin, vad tyckte ni om den?
Vi är nöjda och tyckte han var en duktig föreläsare, och ämnet kändes högaktuellt då vi har 4 barn med särskilda behov.
/ Elisabeth
 
Hej!
Vi tyckte att dagen va väldigt bra. Han är en duktig föreläsare och tiden gick väldigt fort.
Även vi har 2 placeringar med misstanke om diagnoser så det va väldigt nyttigt att höra honom berätta. Då vi inte har någon erfarenhet om speciella barn.
 
Vi var 3 stycken som inte hade så stora förväntninga... Men så överraskade vi blev. Det var en givande föreläsning. Kommer att läsa mer om honom så fort hans bok kommer ut.
 
Hej!

Jag och min man var också där. Vi var mycket nöjda med dagen. Jag har varit i kontakt med familjeforum tidigare, de är jätteproffsiga. Jag vill tipsa om ytterligare en bok som är skriven av Ross W Greene som Nåkkve pratade om. Den är tyvärr på engelska med är mycket bra. Den heter Treating explosive childs. Sen finns det en ännu nyare på översatt till svenska av samma författare som heter Vilse i skolan. Den är också värd att läsa.

Tre
 
Tack för tips om bok.
För ett tag sedan( några år kanske) så var vi på en utbildningsdag i Höör, då det var en kvinnlig föreläsare, som hette " Lou Rossling" eller något liknande,
Känner ni till henne?
Jag tyckte hon var otroligt duktig och höll en mkt intressant föreläsning.

Hälsn Elisabeth
 
Hej igen!

Boken Explosiva barn - (explosive childs engelsk titel) som finns på svenska är inte den samma som Treating explosive childs (finns bara på engelska).
Jag var på föreläsnigen som Lou Rossling hade. Den var jättebra även den.


Tre
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp