Utebliven vistelse?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej vi har nyligen startat som kontaktfamilj till en liten tjej :D .Nu är min fråga till er lite erfarna, hur gör ni när ert barn inte kommer på angiven helg? som ni har planerat för? skriver ni upp i tidrapporten som om barnet skulle ha varit hos er, eller hur gör ni? sen har ni någon kontakt med barnet/familjen mellan visstelserna? tacksam om ni vill dela med er av era erfarenheter
 
Nu är det åt andra hållet här men...

Vi har kontaktfamilj till vårt ena barn. En gång i månaden. Vad jag vet så görs ingen tidsraportering eller liknande så vi har en dialog emellan oss bara. Skulle barnet tex vara sjukt så hoppar vi över den gången, självklart ska familjen fortfarande ha ersättningen (tycker jag) då de har planerat för detta, sen att det inte blev av... De har ändå avsatt tiden. Vi har väldigt bra kontakt med familjen så vi planerar in när det passar oss alla. Skulle en helg försvinna så kanske vi kan ta en annan, beror på hur det passar familjen, vi blandar inte in soc i detta utan sköter det helt själva.

Sara
 
Med ett av mina kontaktbarn har jag ett grundarvode och en grundomkostnad som jag har en helg/ månad. Jag rapporterar närvaro och får då 70 kr / dygn pålagt både på omkostnad och arvode. Rapporterar sjukdom eller annan frånvaro och skriver upp hela helgerna när han är extra eller byter helg.
Tre andra har jag rapporterat från- och närvaro på. Om de varit här extra, har jag fått betalt för det och har de varit sjuka har jag inte fått något för den helgen. Oftast har de då kommit en annan helg i stället så det jämnat ut sig.
mat-tilda
 
Vi har en placering här varje helg, det är så vårt kontrakt är utformat. Om h*n mot förmodan inte skulle dyka upp så har vi fortfarande betalt för den helgen. Är h*n här extra får vi betalt för det.

Jag tycker det verkar konstigt att ni inte skulle få betalt en inplanerad helg, om barnet inte kommer. Om NI å andra sidan skulle behöva ställa in pga sjukdom eller annat. Så uteblir arvodet.

Nu kan jag ju inte svara för hur det funkar i ert fall för det verkar vara väldigt olika i olika komuner och organisationer. Det allra bästa är väl att ringa och fråga.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp