Utelek

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har precis flyttat, till en hus på landet. Dit vi flyttade fanns ingen gunga, sandlåda mm mm.

I förra huset så fixade vi detta, utan hjälp av soc. Nu är min fråga om ni har nån erfarenhet av att få hjälp till detta?

Vi har hittat en gung/klätterställning/sandlåda i ett som verkar häftig.....

Vi har bara en plac än så länge.
 
Hej...
Först grattis till nya bostaden.
Jo!
Om barnet har behov av dessa utomhus aktiviteter så bör det inte finnas hinder för er att kräva en viss ersättning från placering kommunen till dessa saker. Ta upp detta med dom och få igång en diskution.
Om kommunen inte annser att dom kan hjälpa er så kan in söka bidrag genom vissa fonder tex. :bounce:
 
Tack!!

Vi stormtrivs här...helt underbart. Min man som varit stark motståndare till flytt säger att detta var det bästa som hänt!!

Dessa fonder? Vilka är de? Var hittar jag dem??

Ska slänga iväg ett mail till kommunen
 
Vet ett familjehem som fått hjälp med aktiviteter till sina familjehemsplacerade barn, i detta fallet rörde det sig om lekstuga och sandlåda till ett ej funktionshindrat barn.. Sök på Google ang. fonder. Kalrt att man bör kunna testa och fråga.
 
Saker som även våra egna barn haft utbyte av har vi delat på kostnaden till.
Är det ENABRT för placerade, alltså att vi inte hade skaffat det om inte barnen bott hos oss, hade de batalat allt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp