Utredd men ingen åtgärd

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vår lill blev utredd med diagnosen social och känslomässig störning men BUP tycker inte det finns någon åtgärd att sätta in mot detta , skolan har hankat sig fram , intelligent men kan inte koncentrera sig i klassen , störande , bråkig , kastar sten och slåss . Detta har nu fått till följd att det blev avstängning från skolan då rektor inte kan garantera de andra barnens säkerhet , skolan och specialpedagog har löst detta med att de nu jobbar själva i ett eget rum (barnet och pedagog). Detta fungerar , men inte på sikt och vi har väldiga problem när vi är ute bland folk , har gäster eller är bortbjudna . Skolan , vi och soc pratar om ev .lekterapi men den kontakt vi har på BUP tycker inte det , vad finns annars att tillgå , någon klipsk person som har andra förslag ?
 
TACK!! Verkar kanon , har diskuterat detta med specialpedagogen som var positiv och ska plocka delar med hjälp av ART- utbildad personal , vår lill är lite för liten egentligen (9år) men hon skulle kolla.
Så glad över detta forum
 
så kul o höra jag tror min son var runt elva när dom erbjöd ART men han var så anti sin diagnos o problemen runt dem så special pedagogen i skolan gjorde en kanon insats istället.
Men de placeringar jag har haft tonåringarna har bara haft gott o säga om ART det har hjälpt dom mkt vet dock inte i vilken ålder dom fick gå ART.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp