Utredda & Godkända

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hejsan
Ville bara dela med mig av vår glädje i detta forum.
Vi har varit med om en resa som kört 180 knyck :oops: maj fick vi frågan om vi kunde tänka oss att bli familjehem.
Idag 13 juni är vi utredda, godkända, planeringsmöte och inflyttningsdatum är klart :love:
Är överväldigad men helt slut i hela kroppen efter detta .
Nu är det 4 veckor till inflyttning ooch herregud vad det är grejer som skall fixas, rummet ska renoveras, möbler inhanlas och inreda . Inskolning skall ske samt att vi sedan länge planerat en resa. :claphappy:
Men men allt löser sig och i tanken är allt redan klart så det är väl bara att köra.
Tycker det skall bli underbart att få fömånen att hjälpa denna ungdom till en ljusare framtid.
Mycket kärlek, omtanke finns att hämta här :love:
Vile bara ge er en liten ljusglimt i det allt för ofta svåra & tuffa.
Glad sommar till er alla :banan:
 
Tack allihopa.
Ja jag kan hålla med om att allt gått väldigt fort :idea:
Ungdomen är snart 14 år och skall vara boende hos oss fram till gymnasiet är avklarat om inte önskemål att flytta hem till bioföräldrar finns vis myndighetsålder.
Kramiz
 
Vad roligt Misan :razz:
Lycka till och se till att soc betalar ut arvode till er, utöver omkostnadersättningen.

Vi har hört talas om allt för många släktinguppdrag där soc låter bli att göra rätt för sig. Ett litet tips i all välmening :wink:
 
Tack för din omtanke. :rollhappy:
Ja jag eterforskade lite innan så att jag skulle ha kött på benen när just ersättningsfrågan kom upp.Jag skall vara tjänstledig i 3 månader och under den tiden får jag den lägsta arvodes erssättningen ( skl) sedan skall vi tala om rvodet när jag återgår till min tjänst. Har sagt att jag vill ha skriftligt på att arvidet skall omförhandlas sedan. Har än så länge inte stött på några problem utan de lyssnar in mina / våra argument och är väldigt tillmötesgående. Eftersom jag läst på och visar att jag har kännedom om mina rättigheter så tror jag att de ser att det inte är någon ide att försöka. Jag kämpar ju för att ungdomen skall få vad denne har rätt til och att vi skall få ett skärligt arvode för det jobb vi utför. Inga konstigheter med det :banan:
So far so good
 
Grattis:)

Vilken kommun bor du i, sorry att jag frågar de här men jag vet inte Hur eller O man kan skicka PM :)
I mi kommun betalar dom nämligen inget vid släktningplacering, och jag håller på & forskar lite om hur man ska gå tillväga:)
 
Mamma4,
vill du skicka pm direkt till den som gjort inlägget så klicka på "gubbarna" i vänsterkanten där det står pm.
Sedan är det som att skriva ett meddelande med skillanden att det ser ut som att det ligger kvar hos dig tills mottagaren öppnat det.
Lycka till! (med båda delarna)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp