Utredning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag och min sambo har genomgått en kälvesten. Vi blev godkända Av vår hemkommun och söker nu uppdrag.
Det många verkar hänga upp sig på är tiden vi levt som par. Det är strax över 2 år. I vår utredning så har kommunen gjort bedömningen att det är en riskfaktor men att vi har andra faktorer som väger upp det och ändå gör oss lämpliga. Jag levde innan i en relation med en man som hade en adhd diagnos i 10 son jag även har en son ihop med. Sonens pappa och jag träffades när vi precis gått ur gymnasiet. Vi utvecklades åt olika håll, varken ha eller jag var densamma person nu som när vi var 18. Inget konstigt med det. Den relationen jag har idag är hu dra gånger lugnare och tryggare än vad den relationen jag hade i 10 pr någonsin var. Vi känner varandra sedan innan. Vi är ändå 30 + och båda visste vad vi ville ha i en relation. Detta är en vuxen relation som jag har svårt att se att den skulle ändras. Det verkar dock inte dom flesta socialsekreterare tycka. Jag funderar nu på om det är möjligt att dom utreder mig själv, utan min sambo eftersom vår relation verkar sätta käppar i hjulet av någon anledning. Är det ens en möjlighet när man har en utredning sen innan?
 
Hej!
Jag har ingen erfarenhet av just att man har funderingar kring hur länge man varit tillsammans då maken och jag hade varit det i flera år, men när det kommer till utredningen så behöver båda vuxna i familjen utredas eftersom ni tillsammans kommer att vara familjehem till ett barn. Sen kan det vara så att den ena kommer att ha huvudansvaret men det är viktigt att socialtjänsten har ett så bra underlag som möjligt för att kunna göra en bra matchning för det är så viktigt, för att det ska bli bra för barnet.
Man kan utredas flera gånger, enligt lag så får inte ett barn placeras i ett hem som inte är utrett av socialtjänsten och godkänd i den nämnd som är ansvarig för barnet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp